ŞILE Hava Durumu

Özgür KABADAYI

ŞİLE BELEDİYE BAŞKANI
Teşekkürler Şile!

Bu zafer, sadece bizim değil, aynı zamanda tüm Şile halkının da zaferi. Her bir oy, değişime olan ihtiyacı, özgürlük ve demokrasiye olan inancı temsil ediyor. Artık, bizim için çok çalışma vakti, Şile için tam yol ileri!
Özgür KABADAYI

Umut İzzet AYDIN

Sosyal Destek Hizmetleri Müdürü- Umut İzzet AYDIN
Umut İzzet AYDIN
İLETİŞİM BİLGİLERİ
4447453 - Dahili: 340
Şile

ÖZGEÇMİŞ

1976 yılında Amasya ‘da doğmuştur. İlk orta ve lise eğitimini Taşova da tamamladıktan sonra 1994 yılında Jandarma Genel Komutanlığı Uzman Jandarma Okulu kazanarak 1995 yılında Uzman Jandarma Okulundan mezun olmuştur. Jandarma Genel Komutanlığı emrinde Tokat, Van, İstanbul ve Malatya illerinde 15 yıl süre ile görev yapmıştır. 2004 yılında Anadolu Üniversitesi ön lisans ve kamu yönetimi lisans programını tamamlamıştır. 

24.03.2009 tarihinde Jandarma Genel Komutanlığı’ndan ayrılarak yatay geçişle Şile Belediye Başkanlığı Zabıta Müdürlüğü emrinde Trafik ve Evlendirme Memurluğu görevine atanmıştır. 2012-2013 yılları arasında Zabıta Amirliği yaptıktan sonra 2013 yılında Zabıta Müdürlüğü görevine atanmıştır. 2021-2024 yılları arasında Evlendirme Memuru olarak görev yaptıktan sonra 2024 yılı Nisan ayı itibariyle Şile Belediyesi bünyesinde Sosyal Destek Hizmetleri Müdürü olarak görevini sürdürmektedir. Evli ve 3 çocuk babasıdır. 
 

YÖNETMELİKLER VE HİZMET STANDARTLARI


BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğünün; kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğünün; hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak 
MADDE 3- (1) ŞİLE Belediyesi Meclisinin 2021 tarihli ve 2021/74 sayılı kararı ile kurulmuş olan Müdürlüğümüze ait bu Yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun ve ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır. 
Tanımlar 
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a)    Belediye: ŞİLE Belediyesini
b)    Başkanlık: ŞİLE Belediye Başkanlığını
c)    Müdürlük: Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğünü
d)    Müdür: Sosyal Destek Hizmetleri Müdürünü
e)    Yönetmelik: Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliğini ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM
               Teşkilat ve Bağlılık
Teşkilat
MADDE 5- (1) Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğünün personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir;
a)    Müdür
b)    Birim Sorumluları 
c)    Şef 
d)    Memur
e)    İşçi
f)    Sözleşmeli Personel
g)    Diğer Personel

 2) İş ve işlemlerin daha etkin ve verimli yürütülebilmesi için; Birim amirinin talebi İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün teklifi ve Belediye Başkanının onayı ile kadro karşılığı olmaksızın müdürlük birimlerinin hizmet alanları görev ve sorumluluklarına uygun olarak belediye personeli içinden ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda, ‘iş tekniğine uygun’ eleman görevlendirilmesi yapılabilir.

Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü; üst yönetici olarak Belediye Başkanına veya Başkanının görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışmalarını sürdürür.

Müdürlüğün organizasyon şemasındaki yatay ve dikey hiyerarşik yapılanma; müdürün teklifi, ilgili başkan yardımcısının uygun görüşü ve Belediye Başkanının onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer.

Belediye Başkanı organizasyon yapısını re’sen değiştirmeye yetkilidir.

3) Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü; İdari ve Mali İşler, Ayni Yardımlar, Nakdi Yardımlar, Sağlık ve Bakım Yardımları Birimlerinden oluşur.
Sosyal Yardım İşleri Müdürü hizmet gereklerine uygun olarak birimlerin yapısı, çalıştırılacak personelin dağılımı ve yapılacak işlerle ilgili düzenlemeleri ve işlemleri mevzuat çerçevesinde yapar.

Bağlılık 

MADDE 6- (1) Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür. 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün görevleri
MADDE 7- (1)  Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir;
a)    Müdürlüğün faaliyet konularına ilişkin mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerini süresi içerisinde yerine getirmek.
b)    Müdürlüğün diğer idareler nezdinde takibi gereken iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak.
c)    Stratejik plana, yıllık performans programına, yatırım programına ve müdürlük bütçesine uygun olarak çalışmalarını yürütmek.
d)    ŞİLE Belediyesi İç Kontrol Eylem Planındaki görev ve sorumlulukların yerine getirilmesi için gerekli çalışmaları yapmak.
e)    Müdürlüğe gelen yazı ve dilekçeleri süresi içerisinde cevaplamak. 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun gereği; dilekçe yoluyla yapılan başvurulara 30 gün içinde yazılı bilgi vermek,
f)    Başkan ya da ilgili Başkan Yardımcısının bilgisi ve onayıyla, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde, istisnalar dışındaki bilgi ve belgeleri başvuru sahibinin bilgisine sunmak.
g)    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında; müdürlüğün ihtiyacı olan her türlü mal ve hizmet alımı hak edişlerini düzenlemek, kabullerini yaparak sonuçlandırmak.
h)    Belediyenin orta ve uzun vadeli stratejilerini ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak.
i)    Müdürlükçe yapılan işlemlerin kayıtlarının tutulmasını sağlamak. Gerektiğinde bunların arşivlenmesini, korunmasını ve muhafazasını sağlamak.
j)    Gerektiğinde Belediyenin diğer birimleriyle, resmi kurum ve kuruluşlarla, ilgili meslek odalarıyla, ihale sürecindeki ilgililerle yazışmalar yapmak.
k)    Sosyal Hizmetler ve Yardım Esasları Yönetmeliği kapsamında;
 
1)    Muhtaçlık içinde olup da temel ihtiyaçlarını karşılayamayan ve hayatlarını en düşük seviyede dahi sürdürmekte güçlük çeken dar gelirli, muhtaç, kimsesiz, engelli, kadın, çocuk, hasta ve yaşlı, mülteci, öğrenci, şehit ve gazi ailelerine, yangın ve doğal afete maruz kalmış kişilere bütçe imkânları dâhilinde ayni ve nakdi sosyal yardımlar yapmak ve sosyal hizmet modelleri geliştirmek.
2)    Sosyal yardımlardan faydalanmak isteyen ve değerlendirme kurulunca onay verilen vatandaşlara gıda, giysi, eşya ve eğitim gibi yardımlarda bulunulmasını sağlamak
3)    Evde yalnız ya da eşi ile birlikte yaşayan 60 yaş üstü, engelli, yaşlı ve mağdur vatandaşlarımızın yalnızlıklarını bir nebzede olsun gidermek ve günlük yaşamda karşılaştıkları zorluklarda kendilerine yardımcı olmak,
4)    60 yaş üstü, engelli, yaşlı ve mağdur vatandaşlarımızın yaşam kalitelerini artırmak maksadıyla sıcak yemek hizmetinden faydalandırmak, talep doğrultusunda medikal malzeme, evde bakım ve temizlik desteğinde bulunmak,
5)    Hasta ,yaşlı, engelli ve kimsesi olmayan vatandaşlarımıza  gerektiği takdirde hasta nakil araç desteği hizmeti sunmak
6)    Cenaze evlerine taziye ziyaretleri düzenlemek ve talepte bulunan ailelere cenaze ikramı sunmak.
7)    İlçe sınırları içerisinde bulunan vatandaşlarımızın yeni doğan 0-3 aylık bebeklerine başvuruları alınarak Hoş geldin Bebek Paketi desteğinde bulunmak.
8)    İlçe sınırları içerisinde bulunan vatandaşlarımızın kendi başvuruları doğrultusunda Psikolojik Destek ve Aile Danışmanlık Hizmeti sağlamak,
9)    Çocuk ve gençlere yönelik bireysel görüşme, grup terapileri, oyun atölyesi, eğitici dramalar, geziler vb. etkinlikler düzenlemek,
10)    Hasta, yaşlı, engelli ve kimsesiz bireylerin özel günlerinde, belirli gün-haftalar etkinlik kapsamında; ziyaretler ve programlar düzenlenmesini sağlamak,
 
11)    İhtiyaç sahibi insanların sosyal yardımlara bağımlı hale gelmemesi için önleyici tedbirleri almak ve sosyal yardımlardan ziyade sosyal hizmetlere ağırlık verilmesini sağlamak.

l)    Sosyal yardım çalışmaları ile ilgili istatistiki bilgilerin toplamasını ve değerlendirilmesini sağlamak.
m)    Sosyal hizmet ve yardımlar alanında faaliyet gösteren diğer kamu kurum ve kuruluşları ve gönüllü kuruluşlar ile koordinasyon ve işbirliği sağlamak ve mevcut kaynakları en verimli şekilde kullanmak, Belediye ve STK'ların daha sağlıklı ve sürdürülebilir ilişkileri olması için, bilgilendirme, danışma, diyalog ve işbirliği düzeylerinin arttırılarak ilçeye daha fazla hizmet sunulmasını sağlamak
n)    Sosyal hizmet ve yardım talebiyle Belediyeye müracaat eden veya Belediye tarafından tespit edilen muhtaç kişilerin sosyal inceleme ve sosyal değerlendirmelerini yapmak. Sosyal hizmet ve yardımların insan onurunu zedelemeyecek koşullarda, vatandaşa en yakın ve en uygun yöntemlerle sunulmasını sağlamak.
o)    Asker Aile Yardım kapsamında yapılan başvuruları 4109 sayılı Asker Ailelerinden Muhtaç Olanlara Yardım Kanunu çerçevesinde değerlendirerek almak ve gerekli işlemlerin takibini yapmak.
p)    Sosyal ve ekonomik yoksunluk içinde olup korunmaya muhtaç kadın ve çocukların geçici barınma, beslenme, sağlık, sosyal, psikolojik vb. ihtiyaçlarını karşılamak.
q)    Gönüllü olarak hizmet vermek isteyen vatandaşların koordinasyonunu, sundukları hizmetlerin sağlıklı ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamak.
r)    Kadın Konukevi çalışmalarını koordine etmek ve hizmetlerin sağlıklı ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamak.
s)    Sevgi Evi ve Çocuk Evlerinde kalan çocukların sosyal hayata katılmaları, kişisel gelişimleri, okul başarılarının artırılması vb. konularda çeşitli eğitimler vermek ve etkinlikler düzenlenmek.
t)    Yaşlı ve engelli vatandaşların hayatını kolaylaştıracak, sosyal hayata daha çok katılmalarını sağlayacak bilgilendirme, bilinçlendirme, yönlendirme ve danışmanlık hizmetlerini vermek, sosyal etkinlikler ve mesleki çalışmalar düzenlemek.
u)    Evinde, işinde, sosyal yaşamında kendiyle ve toplumla bütünleşmiş huzurlu ve mutlu insanlara sahip olmak adına ilçe halkına psikolojik destek sunmak. Ayrıca dönemin ihtiyaçlarını karşılayacak çeşitli konularda bilgilendirici, eğitici seminerler vb. organizasyonlar düzenlemek.
v)    Tabiiyetine bakılmaksızın ŞİLE’ye gelip de imkânsızlıklar nedeniyle yaşadığı yere dönemeyen veya ŞİLE’ de bulunduğu sırada hastalığı nedeniyle hastanelerde tedavi edilmesi gereken muhtaç kişilere barınma ve ikametgâhına dönebilmesi için bilet temini konusunda tutanak düzenlenerek yardımcı olmak. Kurulun toplanmasına imkân vermeyen sağlık, yolda kalma, barınma vb. özel ve acil durumlarda harcama yetkilisi resmi kurumlar tarafından belirlenmiş net asgari ücretin 1/5 i oranını geçmeyecek şekilde yardımda bulunmak.
w)    Engellilere yönelik hizmetlerde ilçede dayanışma ve katılımı sağlamak.
y) Sosyal toplum ve sosyal belediyecilik anlayışı çerçevesinde tüm ilçe halkının katılabileceği iftar organizasyonu, toplu sünnet organizasyonu, aşure günü gibi organizasyonları gerçekleştirmek.

Müdürlük yetkisi

MADDE 8- (1) Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir. 
Müdürlüğün sorumluluğu
MADDE 9- (1) Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü, Belediye Başkanınca verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve yürütmekle sorumludur.

Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları  

MADDE 10- (1) Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibidir;
a)    Müdürlük çalışmalarını yasal mevzuata uygun olarak yürütmek, her türlü yasal mevzuat değişikliklerinde müdürlük çalışmalarını yeniden düzenlemek ve çalışanların yasal mevzuata ve değişikliklere uyum sağlamasını temin etmek.
b)    Müdürlük çalışmalarıyla ilgili gerek duyulduğu takdirde; yönetmelikler ve yönergeler hazırlayarak uygulamaya koymak.
c)    Müdürlük adına yapılacak harcamalarda harcama yetkilisi sıfatıyla gerekli işlemleri yapmak.
d)    Personeli, ekipmanı, müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları sevk ve idare etmeye, bütçe ödeneklerini kullanmaya ve harcama talimatı vermeye, gerçekleştirme görevlilerini belirlemeye ve görevlendirmeye, yapılan ihalelerde sözleşmeyi imzalamaya yetkilidir.
e)    Belediyenin stratejik planının ve stratejik planda yer alan performans hedef ve göstergelerinin hazırlanmasına katkıda bulunmak ve gerçekleştirilmesini sağlamak.
f)    Müdürlüğün yıllık faaliyet raporunun hazırlanmasını sağlamak.
g)    Müdürlüğün yıllık bütçe tekliflerini ve varsa yıllık ücret tarifelerini hazırlamak.
h)    Müdürlüğün varsa yıllık yatırım programını hazırlamak.
i)    Müdürlük arşivinin oluşturulması ve muhafazasını temin etmek.
j)    Müdürlüğüne ait taşınırlarla ilgili olarak taşınır kayıt ve kontrol yetkilisinin görevlendirilmesi ve taşınır kayıt işlemlerinin yürütülmesini ve Müdürlüğe kayıtlı her türlü taşınır ve taşınmaz malların iyi kullanılmasını ve korunmasını sağlamak.
k)    Müdürlüğe gelen evrakı incelemek, ilgilisine havale etmek, süresi içinde gereğinin yapılmasını ve cevaplandırılmasını sağlamak.
l)    İş güvenliğinin ilgili yönetmelik ve prosedürlere uygun olarak sağlanması için her türlü önlemi almak, faaliyetlerin denetlenmesini sağlamak.
m)    Başkanlık makamından gelen görev ve talimatların yaptırılmasını sağlamak.
n)    Müdürlüğe yeni gelen veya görev yeri değişen personele uyum eğitimi verilmesini sağlamak.
o)    Çalışanların iş koordinasyonunu ve motivasyonunu sağlamak, gizli işsizliği önlemek ve birim içi çalışma akışını kontrol etmek.
p)    Alt birimlerindeki personellere yetki devretmeye ve gerektiğinde devrettiği yetkiyi geri almak.
q)    Başkanlık makamına; yeni alt birimler kurma, alt birimleri ayırma ya da birleştirme, alt birimlerin adlarını ve fonksiyonlarını değiştirme konusunu teklifte bulunmak.
r)    İş ve işlemleri kontrol etmek ve denetlemek, iş ve işlemlerle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemek.
s)    Görevlerini yerine getirmeyen ve talimatlara uymayan personel hakkında disiplin amiri olarak disiplin sürecini başlatmak.
t)    Bütçe Kanununda belirtilen sınırlarda olmak kaydıyla; gerekli durumlarda üst yönetici onayıyla personele fazla mesai yaptırmak.
u)    İşlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için yasal her türlü tedbiri almak.
v)    Müdürlüğün ve müdür olarak görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygun olarak yürütülmesini sağlamak.
w)    Başkanlık makamını bilgilendirmek kaydıyla; adli ya da idari inceleme ve soruşturma aşamasında, adli ya da idari inceleme ve soruşturmayı yürüten organlara gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmak.
Birim Sorumlularının görev, yetki ve sorumlulukları 
MADDE 11- (1) Müdürlük bünyesinde görev yapan birim sorumlusunun görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibidir;
a)    Amirleri tarafından verilen görev ve sorumlukları yerine getirmek. 
b)    Birimin periyodik olarak denetlenerek, aksaklıkların giderilmesi hususunda gerekli çalışmaları yapmak. 
c)    Çalışmalarla ilgili bilgilendirme yapmak ve bunları müdür veya diğer yöneticilere sunmak.
d)    Sosyal projeler üretmek, ar-ge çalışmaları yapmak ve ilgili alanlar ile kurumsal ilişkiler kurmak.
e)    Programlarda organizasyonu yapmak ve görev alacak kişileri yönlendirmek.
f)    Tüm proje ve görevlerde müdüre yardımcı olmak.
g)    Birim plan ve hedeflerinin geliştirilmesine ve uygulanmasına yardımcı olmak.
h)    Personele ilişkin eğitim faaliyetleri planlamak.
i)    Müdürlüğümüzün açacağı kurs ve eğitim faaliyetlerini planlamak, planlattırmak ve bununla ilgili tüm süreçleri icra etmek.
j)    Görev alanlarına giren konularda toplantı yapmak.
k)    Birimin talep ve ihtiyaçlarını belirlemek, değerlendirmek, bununla ilgili işlemleri yapmak, yaptırmak.
l)    Projeleri tamamlamak, günlük aktiviteleri düzene koymak veya yeni hedefleri karşılamak için çalışanlara görev devretmek,
m)    Saha çalışmalarını planlamak, icra etmek, uygulamaya koymak.
n)    Gerektiği durumlarda kurumu temsil etmek.
o)    Müdürlüğümüzde çalışan gönüllülere ilişkin tüm süreçleri yürütmek.
p)    Müdürlüğümüzde çalışan stajyerlerle ilgili tüm süreçleri yürütmek.
(2) Birim sorumlusu görevlerini gereği gibi yerine getirmemesi halinde üst yöneticilerine karşı sorumludur. 

Şefin görev, yetki ve sorumlulukları

MADDE 12- (1) Müdürlük bünyesinde görev yapan şefin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibidir;
a)    Bulunduğu birimin gelen her türlü evrakının imza karşılığı alınmasını, kayıt edilmesini ve ilgilisine iletilmesini sağlamak.
b)    Amirin talepleri doğrultusunda incelenen evrakların ilgili alt birimlere gereğinin yapılması için dağıtımını sağlamak.
c)    Bulunduğu birimin amiri tarafından yazılması talep edilen yazıların kurallara uygun olarak kısa sürede yazılmasını sağlamak.
d)    Bulunduğu birimin personelinin özlük hakları ile ilgili konuların takip edilmesini, izin ve rapor gidiş - dönüş tarihlerinin İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü’ ne yazıyla bildirilmesini sağlamak.
e)    Yılsonu itibariyle saklanması, yok edilmesi ve arşive gönderilmesi gereken evrakın belirlenerek söz konusu işlemlerin yerine getirilmesini sağlamak.
f)    Birimin gereksinimi olan her türlü kırtasiye malzemelerinin alınmasını, faks, fotokopi makinesi, bilgisayar vb. demirbaşın korunmasını ve bakımlarının yapılmasını, bunlara ait kayıtların tutulmasını sağlamak.
g)    Üst makamlardan birime gelen emir, talimat ve yönerge vb. duyuruları personele tebliğ etmek. 
h)    Gelen, giden yazıları, şikâyetlerle ilgili bilgileri ve saklanması gerekli diğer belgelerin dosyalanmasını sağlamak.
i)    Bulunduğu birimin amirlerinin vereceği benzeri görevleri yapmak.
j)    Müdür ve Birim sorumlusunun verdiği her türlü işi yapmak ve amirleri ile koordineli çalışmak. 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Sosyal Yardımların Mahiyeti ve İşleyişi
Sosyal yardımların kapsamı ve türü 
MADDE 13- (1) Sosyal yardım faaliyetleri aşağıda belirtilen genel esaslara göre yürütülür;
a)    Ayni ve nakdi yardım uygulamalarında; dezavantajlı gruplara (muhtaç ve körlere, dul ve yetim ailelere, yaşlılara, barınacak yeri olmayan ihtiyaç sahibi kişilere, işsizlere, engellilere, mültecilere), maddi olanaksızlıklar nedeniyle çeyizlerini oluşturamamış yeni evli çiftlere, taşınacaklara, öğrencilere öncelik tanınır.
b)    Yardım taleplerinin kurum imkânları ile karşılanamayacak derecede fazla olması halinde Müdürlük sosyoloğu tarafından yapılan sosyal inceleme ve kurul değerlendirmesi neticesinde öncelik sırası; aciliyet durumu (doğal afet, salgın hastalık, yangın vb.), muhtaçlık derecesi ve başvuru tarihi esas alınarak belirlenir.
c)    Ayni ve nakdi yardım uygulamalarında, muhtaç durumda bulunan kişilere geçici süreli ve süresiz yardım şekli olmak üzere sosyal yardım hizmeti sağlamak esas alınmıştır.
d)    Ayni ve nakdi yardımların yapılmasında ve muhtaçlık tespitinde Belediyenin takdir yetkisi esastır. Yardımlardan daha önce faydalanmış olmak yeni bir hak doğurmaz.
e)    Ayni ve nakdi yardım faaliyetlerinde bulunan diğer kamu kurum ve kuruluşları ile gönüllü kuruluşlar arasında koordinasyon ve işbirliği tesis edilerek güç birliği sağlanır ve mevcut kaynaklara en verimli şekilde işlerlik kazandırılır.
f)    Yardımların insan onurunu zedelemeyecek koşullarda sunulması için, Değerlendirme  Kurulu kararı ile ayni veya nakdi yardım  ve Sosyal hizmet yapılabilecek kişi veya ailelere, temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere para yerine geçebilen alışveriş çeki/ kuponu, akıllı kart, banka kartı ve benzeri yol ve yöntemlerle de dağıtılabilir.

(2) Sosyal yardım türleri aşağıda belirtilen şekildedir.

  1) AYNİ YARDIMLAR

a.    Günlük sıcak yemek yardımı
b.    Gıda yardımı
c.    Giysi yardımı
d.    İkinci el ev eşyası yardımı
e.    Eğitim yardımı
f.    Medikal malzeme yardımı
g.    Hoş geldin bebek paketi desteği
h.    Taziye ve cenaze hizmeti
i.    Diğer ayni yardımlar

  2) NAKDİ YARDIMLAR

a.    Kira yardımı
b.    Asker aileleri yardımı
c.    Alışveriş çeki/Kart yardımı
d.    Diğer nakdi yardımlar

 3) SAĞLIK VE BAKIM YARDIMLARI 

a.    Psikolojik destek ve aile danışmanlık hizmeti
b.    Evde kişisel bakım ve kuaförlük hizmeti
c.    Ev temizliği hizmeti
d.    Hasta nakil taşıma hizmeti

a)Aynı yardımların dağıtılmasında muhtarlıklar, sivil toplum örgütleri, ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile de işbirliği yapılabilir.
b)Ayni yardım bir defada veya periyodik olarak yapılabilir.
c)Ayni yardımlar müracaatçının ihtiyacına göre verilecek mal ve malzemeler olabileceği gibi para yerine geçebilen alışveriş çeki/ kuponu, akıllı kartı, banka kartı gibi yol ve yöntemlerle de yapılabilir.

Ayni Yardımların Yapılış Şekli

Madde 14- Ayni yardımların yapılış şekli aşağıda belirtilen genel esaslara göre yürütülür;

1-Günlük Sıcak Yemek Yardımı

Belediye sınırları içerisinde ikamet eden ve bu yönetmelik kapsamında sosyal yardımlardan yararlanma hakkına sahip bulunan, evinde ekonomik ve sağlık problemlerinden dolayı yemek pişiremeyecek durumda olan ve engelli, hasta ve yaşlı ailelere Değerlendirme kurulu onayı ile sıcak yemek yardımı yapılır.

2-Gıda ve Alışveriş Kartı Yardımı

Belediye sınırları içerisinde ikamet eden ve bu yönetmelik kapsamında sosyal yardımlardan yararlanma hakkına sahip bulunan,  müracaatçılara gıda kolisi/ paketi/ alışveriş kartı gibi belirli aralıklarla veya periyodik olarak yardım sağlanabilir.

3-Giysi Yardımı

Değerlendirme Kurulu’nun onayı ile Belediye sınırları içinde ikamet eden ve bu yönetmelik kapsamında sosyal yardımlardan yararlanma hakkına sahip bulunan müracaatçılara belirli aralıklarla veya periyodik olarak giysi yardımı yapılabilir. 
 
4-Ev Eşyası Yardımı

Değerlendirme Kurulu’nun onayı ile Belediye sınırları içerisinde ikamet eden ve bu yönetmelik kapsamında sosyal yardımlardan yararlanma hakkına sahip bulunan doğal afet ve yangın mağdurlarına ve muhtaç kimselere tespit edilmesi ve/veya müracaatları halinde, 2.el veya sıfır ev eşyası yardımı yapılabilir.  

5-Eğitim Malzemesi Yardımı

Değerlendirme kurulunun onayı ile belediye sınırları içerisinde ikamet eden ve bu yönetmelik kapsamında sosyal yardımlardan yararlanma hakkına sahip bulunan müracaatçılara eğitim malzemesi yardımı yapılabilir. 

6-Medikal Malzeme Yardımı

Hasta, yaşlı ve engelliler için manuel ve akülü tekerlekli sandalye, koltuk değneği, hasta bezi, hasta yatağı vb. gibi tüm medikal malzeme yardımları, Değerlendirme Kurulu kararına istinaden hizmet sunulabilir gerekirse sağlık kurulu raporlarını ibraz eden ihtiyaç sahiplerine talepleri doğrultusunda yardım yapılabilir.
Bahsi geçen yardımlar mahiyetinde olmak kaydı ile ortaya çıkabilecek yeni ihtiyaçlarını karşılamak üzere diğer sosyal yardımlar da yapılabilir.

7-Evde Kişisel Bakım ve Ev Temizliği Yardımı

Değerlendirme kurulunun onayı ile belediye sınırları içerisinde ikamet eden ve bu yönetmelik kapsamında sosyal yardımlardan yararlanma hakkına sahip hasta, yaşlı, engelli ve kişisel bakımını gerçekleştiremeyen vatandaşlarımıza evde kuaförlük ve ev temizliği yardımları yapılabilir.

8-Hoş Geldin Bebek Paket Hizmeti

Belediye sınırları içerisinde ikamet eden ve bu yönetmelik kapsamında başvuruda bulunan müracaatçılara,  Hoş geldin Bebek Paketi yardımı yapılabilir.  

9-Psikolojik Destek ve Aile Danışmanlık Hizmeti

 Belediye sınırları içerisinde ikamet eden ve bu yönetmelik kapsamında yardımdan yararlanmak isteyen ruhsal ve psikolojik anlamda yardıma ihtiyacı olan vatandaşlarımıza hizmet sunulabilir.

10-Taziye ve Cenaze Hizmeti

  Belediye sınırları içerisinde gerçekleşen vefat üzere ailelerin acılarına ortak olmak ve onların yanında olduğumuzu göstermek amacıyla ikram ile taziye ziyareti yapılır. Taziye ziyareti esnasında ekip olarak gidilen evlerde vefat eden hemşerimiz ve tüm geçmişlerimiz için Kur’an okunması hizmeti ile gerçekleştirilir.

11-Hasta Nakil Taşıma Hizmeti

Hastaneye gitmekte sorun yaşayan hasta, yaşlı, kimsesiz ve engelli vatandaşlarımızın talepleri doğrultusunda ilgili kanun ve mevzuatlar çerçevesinde değerlendirmesi yapılarak uygun görülmesi takdirde hastaneye götürülmesi hizmeti gerçekleştirilir.

Nakdi Yardımların Yapılış Şekli

Madde 15- Nakdi yardımların yapılış şekli aşağıda belirtilen genel esaslara göre yürütülür;
1) Nakdi yardımlar; dezavantajlı gruplar (muhtaç ve körler, dul ve yetim aileler, hasta ve  yaşlılar, barınacak yeri olmayan ihtiyaç sahibi kişiler, işsizler, engelliler, mülteciler), maddi olanaksızlıklar nedeniyle çeyizlerini oluşturamamış yeni evli çiftler, taşınacaklar ve öğrenciler başta olmak üzere ayni yardım yolu ile telafi edilemeyen durumlarda gerekli görülmesi halinde yapılacak diğer nakdi yardımlardan oluşur.
 2) Yapılacak nakdi yardımların miktarı ve süresi Müdürlüğün teklifi üzerine veya resen Değerlendirme Kurulu tarafından muhtaçlık durumu dikkate alınarak belirlenir.
3) İlçe sınırları içinde afetlerden zarar görenlere, Değerlendirme Kurulu tarafından belirlenecek miktarda nakdi yardımda bulunabilir.
4) Sosyal yardımlardan yararlanabilecek durumda olanlara barınma yardımı olarak Değerlendirme Kurulu tarafından belirlenecek miktar ve süre için kira yardımı yapılabilir. Zorunlu olarak ve geçici süreler içinde barındırılması gereken kişi ya da aileler için barınma giderlerini, yiyecek ve giyecek ihtiyaçlarını karşılayabilir.
5) Yardımların insan onurunu zedelemeyecek koşullarda sunulabilmesi için, Değerlendirme Kurulu kararı ile nakdi yardım yapılabilecek kişi veya ailelere, temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere para yerine geçebilen alışveriş ve benzeri çek, akıllı kart, alışveriş kredi kartı, kart kontörü ve benzeri kart dağıtılabilir ve/veya üçüncü kişilere dağıttırılabilir. Bu çekler veya kartlar ile alışveriş yaptırmayı, hizmet vermeyi kabul eden gerçek ve/veya tüzel kişilerle sözleşmeler yapılabilir. Alışveriş yapılan merkezlere;  çek, kontör ve benzeri kart karşılığı meblağ ödenebilir.

Başvuru 

MADDE 16- (1) Bu Yönetmelik kapsamında sosyal yardımlardan yararlanabilecek durumda olanlar Müdürlüğe başvurur.  Basında yer alan ve zabıta birimlerince, muhtarlıklarca veya farklı yollarla tespit edilip Belediyeye bildirilen yoksul, muhtaç, engelli, kimsesiz ve düşkünlere de re’sen yapılacak inceleme üzerine yardımda bulunulur.
(2) Yardım talebi ile Müdürlüğümüze başvuru yapılırken; ikametgâh, kimlik fotokopisi ve mağduriyeti ortaya koyan her türlü belge (kira sözleşmesi, sağlık raporu, birikmiş borç belgeleri, öğrenci belgesi vb.) istenebilir. Yardım talebi ile Müdürlüğümüze başvuru yapan kişinin barınacak yeri olmayan ihtiyaç sahibi kişiler olması halinde yanında nüfus cüzdanının bulunması yeterli olacaktır.

Sosyal yardımlardan yararlanacak olanlar

MADDE 17- (1) Belediyece yapılacak ayni ve nakdi sosyal yardım hizmetlerinde; dezavantajlı grupların (muhtaç ve körler, dul ve yetim aileler, hasta ve yaşlılar, barınacak yeri olmayan ihtiyaç sahibi kişiler, işsizler, engelliler), maddi olanaksızlıklar nedeniyle çeyizlerini oluşturamamış yeni evli çiftlerin, taşınacakların ve öğrencilerin desteklenmesi temel hedef olup, öncelikle bu kişiler olmak üzere ödeneklerin yeterliliği ölçüsünde bu hizmetlerden aşağıdaki kişiler de yararlanır.
a)    Korunmaya muhtaç oldukları tespit edilen çocuklar ile bunların aileleri
b)    Tabii afetler nedeniyle muhtaç duruma düşen aileler veya yakınlarını kaybederek kimsesiz ve korunmasız kalmış kişiler
c)    Olağanüstü bir felaket, hastalık veya kaza geçirerek belirli bir süre kendisinin ve geçindirmekle yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olanlar, hayati tehlike arz eden ve ameliyat gerektiren durumlarla karşılaşan kişiler ile ekonomik yoksunluğu nedeniyle kendisini geçindiremeyecek durumda olan muhtaç yaşlılar.
d)    Kadın Konukevinde kalan koruma ve gizlilik kararı olan kadınlar

Sosyal araştırma

MADDE 18- (1) Kendilerine ayni veya nakdi yardım yapılacak kişiler hakkında Belediye tarafından araştırma yapılır. Bu araştırmada ailenin çeşitli bilgilerine yer verilen bir form kullanılır. Formun yapısında günün ihtiyaçları göz önünde bulundurularak Müdür tarafından güncelleme yapılabilir. Bu form araştırmayı yapanlarca doldurularak imza altına alınır ve Müdürlüğe sunulur. Araştırmanın ihtiyaç sahibinin ikametgâhında, olağanüstü hallerde telefon ile ya da Kuruma çağırılarak yapılması esastır.   Araştırmayı yapanların en az birinin Belediye görevlisi olması kaydı ile en az 2 kişi olması şarttır. Belediye görevlileri haricinde muhtarlar, ilçede bulunan konu ile ilgili kamu görevlileri ile sosyal yardım alanında faaliyet gösteren kuruluş ve sivil toplum örgütlerinin temsilcilerinden de araştırılmalarda faydalanılabilir.  

2)    Sosyal yardımların ve Sosyal Hizmetlerin ifa edilmesine yönelik olarak yardımların ve hizmetlerin adil ve doğru bir şekilde yapılabilmesi için birimin bilgisayar yazılım programı veya hazırlanan tespit formu kullanılmalıdır. Bu yazılım programı/tespit formu ihtiyaç sahiplerinin:

*Dul, öksüz ve yetim olmaları
*Eşinin cezaevinde olması
*Evinde kirada oturması veya ev sahibi olması
*Evin genel durumu
*Hane nüfusu ve çocuk sayısı
*Kişi başına düşen gelir
*Hanede yaşlı, engelli, hasta veya kronik hasta bulunması
*Hanede çalışan kişi sayısı
*Eşinden boşanmış olması
*Hanede madde bağımlısı olması
*Hanenin doğal afete maruz kalması
*Hanedeki öğrenci sayısı
*Hanedeki Sosyal Güvence durumu
*Hanenin diğer Kurum ve Kuruluşlardan yardım alma durumu
*Sahip olunan taşınır/taşınmaz mal varlığının bulunması 
*Hanenin ısınma durumu
*Denetim yapan meslek uzmanı kanaati
*Komisyonun kanaati

Gibi ölçütlerle değerlendirmesine imkân sağlayacak veriler esas alınması kaydıyla Yapay Zekâ formatına uygun bir yazılım programı veya tespit formu olacaktır. Bu program veya yapılan tespit formu kesin sonuç değil öngörü ortaya koyacak ve son karar Değerlendirme Kurulu tarafından verilecektir.

Değerlendirme ve onay

MADDE 19- (1) Müdürlük bünyesinde biri müdür diğerleri sosyal çalışmacı olmak üzere en az 3 kişilik bir değerlendirme komisyonu teşekkül ettirilir. Bu komisyon değerlendirme formları ve eklerini inceleyerek yardım yapılması veya yapılmaması konusunda tavsiye kararı alır. Yardıma karar verilmiş ise bu kararda yapılması düşünülen yardım türü ve miktarı da belirtilir.

a)    15.08.2007 tarihli Resmi Gazetede yayınlanan Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliği’ ne istinaden nakdi yardımda bulunulur. 
b)    Yardım sureti ile elden çıkarılan malzeme, araç vb. için taşınır mal yönetmeliği uyarınca periyodik olarak taşınır işlem fişi düzenlenerek çıkış işlemleri yapılır. Bu işlemleri Müdürlüğün taşınır işlem sorumlusu takip eder.

(2) 5393 sayılı Belediye Kanununun 38‘ inci maddesinin “n” bendi uyarınca sosyal yardımlara ilişkin ödeneği kullanma yetkisi belediye başkanına aittir. Başkan bu yetkisini sınırlarını belirlemek suretiyle aynı kanunun 42’ inci maddesine göre yardımcılarından birine veya Sosyal Destek Hizmetleri Müdürü‘ ne devredebilir. Yetki devrinde bulunulması halinde harcama ve ihale yetkilisi Sosyal Destek Hizmetleri Müdürüdür. Ödeme emri düzenlenirken; düzenleyen sıfatı ile işi gerçekleştiren memur, harcama yetkilisi sıfatı ile Müdür ve onaylayan sıfatı ile Belediye Başkanı tarafından yetki devrinde bulunulmuş başkan yardımcısı yetkilidir. Ancak başkan veya yetki devrinde bulunulan mercilerce bu yetkinin kullanılmasından önce gerekli sosyal araştırmaların yapılması, ilgili alt komisyon ve/veya komisyonlarca gerekli tavsiye kararının alınması ve ödeme evrakının gerçekleştirme görevlilerince hazırlanarak harcama talimatı oluru alınmış olması şarttır.

Yardımların Kesilmesi ve Geri Alınması

MADDE 20- (1) Yardım yapılan kişilerle ilgili olarak, periyodik olarak yapılan denetimlerde yardım alınmasını gerektiren şartlarda iyileşme tespit edilmesi halinde yardımlar kesilir.

(2)  Yardım yapılan kişilerle ilgili olarak, gerçeğe aykırı beyanda bulunduğunun tespiti veya istenilen belgelerin sahte ya da yanıltıcı olduğunun tespiti halinde yardımlar kesilir ve kanuni müeyyide uygulanır.

Diğer kurumlara yapılacak yardımlar

MADDE 21- (1) Belediye, 5393 sayılı Belediye Kanununun 75’ inci maddesi uyarınca, Belediye Meclisinin kararı üzerine yapacağı anlaşmaya uygun olarak görev ve sorumluluk alanlarına giren konularda; Kamu Kurumu, Muhtarlık, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, kamu yararına çalışan dernekler, engelliler dernek ve vakıfları, Bakanlar Kurulunca vergi muafiyeti tanınmış vakıflar ve 507 sayılı Esnaf ve Küçük Sanatkârlar Kanunu kapsamına giren meslek odaları ile geliştireceği ortak hizmet projeleri kapsamında bu kuruluşlara ayni veya nakdi yardımda bulunabilir. Yardım yapılacak kuruluşun ve yardımın amaç niteliğinin Meclis kararında belirtilmesi zorunludur. Yardım miktarının Meclis kararı ile belirlenmemesi halinde bu tutar imzalanacak olan protokol çerçevesinde Başkan tarafından belirlenir.
Gönüllü kurum ve kuruluşlar ile işbirliği
MADDE 22- (1) 5393 sayılı Kanunun 77’ inci maddesi uyarınca sosyal yardım faaliyetlerinde gönüllü kişi ve kuruluşlardan faydalanılabilir.

BEŞİNCİ BÖLÜM

İşbirliği ve Koordinasyon
Müdürlük birimleri arasındaki işbirliği
MADDE 23- (1) Müdürlük birimleri arasındaki işbirliği aşağıdaki şekildedir;
a)    Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
b)    Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.
c)    Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevzi eder.
d)    Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
e)    Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.

Diğer kurum ve kuruluşlar ile koordinasyon 

MADDE 24- (1) Diğer kurum ve kuruluşlar ile koordinasyon aşağıdaki şekildedir;
a)    Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ ün imzası ile yürütülür. 
b)    Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.

ALTINCI BÖLÜM

Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme
Gelen giden evraklar ile ilgili yapılacak işlem 
MADDE 25- (1) Gelen giden evraklar ile ilgili yapılacak işlemler aşağıdaki şekildedir;
a)    Kuruma gelen evrakların Yazı İşleri Müdürlüğü tarafından EBYS’ ye kaydı yapılır. Vatandaşın direkt başvuru yaptığı hallerde Müdürlükte belge kaydetme yetkisi olan personel tarafından belge kaydı yapılır.
b)    EBYS’ ye kaydı yapılan belgeler Müdür tarafından ilgili personele havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür. 
c)    Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.
d)    Diğer Kurumlar ile yapılan yazışmaların kep üzerinden dağıtımı sağlanamıyor ya da belgelerin ıslak imzalı hallerine gerek duyuluyor ise iadeli taahhütlü olarak postaya verilir. 

Arşivleme ve dosyalama 

MADDE 26-
(1) Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır. 
(2) İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır. 
(3) Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur. 

YEDİNCİ BÖLÜM

Denetim
Denetim ve disiplin hükümleri 
MADDE 27-
(1) Sosyal Destek Hizmetleri Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir. 
(2)  Müdürü 1. Disiplin Amiri olarak disiplin mevzuatı doğrultusunda işlemleri yürütür. 
(3) Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü’nde çalışan tüm personelin izin, rapor, derece ve kademe ilerlemesi, ödüllendirme ve cezalandırma vs. işlemlere ilişkin belgeleri kapsayan gölge dosya tutulur.

SEKİZİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler
 
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller 
MADDE 28- (1) İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur. 
Yürürlük 
MADDE 29- (1) Bu yönetmelik Belediye Meclisinin kabulü ile Şile Belediye Başkanlığı web sitesinde yayınlaması ile yürürlüğe girer. 
Yürütme 
MADDE 30– (1) Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.

Onay kodu gönderirken problem oldu. Daha sonra tekrar deneyin.
Sorry, we have a problem while sending e-mail. Please try later.
Lütfen, size gönderilen onay kodunu giriniz.
Please, enter code we send you.
Lütfen en az bir bildirim türü seçin.
Please select at least one notification channel.
Bu bilgilerle kayıtlı bir e-bülten üyeliği mevcut, lütfen başka bir taneyle deneyin.
This email address already registered. Please, try other e-mail adress.
Lütfen gerekli bilgileri giriniz.
Please enter mandatory fields.
Lütfen gerekli alanları doldurunuz. Please fill al required values.
İşleminiz başarıyla gerçekleşti, teşekkürler.
Thank you, your your process is done.
Onay kodunu yanlış girdiniz. Please enter right code that we send you.