T.C.
ŞİLE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Karar No : 2020/18
Karar Tarihi : 06/03/2020
ŞİLE BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİFİN ÖZÜ: Sokak İsmi Değişikliği.
RAPOR: Harita ve Numarataj Komisyonu tarafından hazırlanan rapor okundu.
02.03.2020 tarihli Mart Ayı Meclis Toplantısından Harita Numaraj Komisyonuna havale edilen Soru Önergesi raporunun görüşülmesine geçildi.
KONUNUN ÖZÜ: Mart Ayı Meclis toplantısında görüşülmek üzere sunulan teklif aşağıdadır.
ŞİLE BELEDİYE MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Şile İlçesi , Darlık Mahallesinde bulunan Berkin Sokak isminin değiştirilerek; Darlık Mahallesi mensuplarından ve 1999 yılında Diyarbakır İli, Kulp ilçesinde Şehit düşen terör şehidimiz Mustafa ÖZKAN’ın isminin verilerek, “ Şehit Er Mustafa Özkan Sokağı” olması, şehidimizin adının yaşatılması ve şehidimize karşı vefa borcumuzun ödenmesi için Darlık Mahallemizde uygun görülen bir sokağa şehidimizin isminin verilmesi için meclis kararın alınması hususunda gereğini arz ederiz.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ:
Rapor komisyonumuzca incelenmiş olup, Darlık Mahallesinde bulunan Berkin Sokağın değiştirilerek “ Şehit Er Mustafa Özkan” isminin verilmesi, komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Şile Belediye Meclisimizin onayına sunulur. 06/03/2020
KARAR: Yapılan görüşmeler sonuncunda raporunun olduğu gibi karar olarak kabulüne;
Şile Belediye Meclisinin 2020 yılı Mart ayı toplantısının ikinci birleşiminde,
Oy birliğiyle karar verildi.
T.C.
ŞİLE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Karar No : 2020/19
Karar Tarihi : 06/03/2020
ŞİLE BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİFİN ÖZÜ: Yetki Verilmesi.
RAPOR: Plan Bütçe Komisyonu tarafından hazırlanan rapor okundu.
02.03.2020 tarihli Mart Ay’ı I. Dönem Meclis Toplantısından Plan Bütçe Komisyonuna havale edilen Plan ve Proje Müdürlüğü raporunun görüşülmesine geçildi.
KONUNUN ÖZÜ: Belediyemiz Plan ve Proje Müdürü tarafından sunulan teklif aşağıdadır.
BAŞKANLIK MAKAMINA
İlgi :a) 05/02/2018 tarih ve 2018/11 sayılı Meclis Kararı.
:b)Belediyemiz ve Şile Esnaf ve Sanatkarlar Odası arasında imzalanan Kira Sözleşmesi.
:c)Belediyemiz ile Şile İlçe Emniyet Müdürlüğü arasında imzalanan Tahsis Protokolü.
5393 sayılı Belediye Kanunun 15/a maddesinde “Belde sakinlerinin mahalli müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla her türlü faaliyet ve girişimde bulunmak.” hükmü yer almakta olup, aynı yasanın 18/p maddesinde kamu hizmeti için yapılacak kiralama ve tahsise karar vermenin meclisin görev ve yetkisinde bulunduğu belirtilmiştir.
İlgi yazı ile İlçe Emniyet Müdürlüğüne ait mevcut hizmet binalarının hizmeti karşılamada yetersiz kaldığından hizmet kalitesinin verimliliğin arttırılması maksadıyla, yeni hizmet binası yapılıncaya kadar Hacıkasım Mahallesi 7 ada, 5 nolu parselde kayıtlı Hacıkasım Mahallesi Balcı Sokak No:10/A adresinde kain Şile Polis Merkezi Amirliği yanında bulunan Şile Birleşik Esnaf ve Sanatkarlar Odasına ait bina Belediyemizce kiralanmış ve ilgi (b) ve (c) ile Şile İlçe Emniyet Müdürlüğüne 15/02/2018-15/02/2020 tarihleri arasında bedelsiz tahsisi yapılmış ve tahsis süreleri sona ermiştir.
Bu sebeple; Şile Birleşik Esnaf ve Sanatkarlar Odasından kiralanan söz konusu binanın Şile İlçe Emniyet Müdürlüğüne hizmet binası olarak tahsisi hususunda karar almak ve alınacak karar doğrultusunda ilgili işlemlerin yerine getirilmesi hususunda Belediye Encümenine yetki verilmesi konusunun Meclise havalesini arz ederim.
Rapor, Plan Bütçe Komisyon Başkanlığımızca incelenip karara bağlanılması üzerine havale olunmuştur.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ:
Belediyemiz Meclisinin 02/03/2020 tarihli toplantısında komisyonumuza havale olunan Belediyemiz Plan ve Proje Müdürü tarafından sunulan teklifin Komisyonumuzca incelenmesinde;
İlçe Emniyet Müdürlüğüne ait mevcut hizmet binalarının hizmeti karşılamada yetersiz kaldığından hizmet kalitesinin verimliliğin arttırılması maksadıyla, yeni hizmet binası yapılıncaya kadar Hacıkasım Mahallesi 7 ada, 5 nolu parselde kayıtlı Hacıkasım Mahallesi Balcı Sokak No:10/A adresinde kain Şile Polis Merkezi Amirliği yanında bulunan Şile Birleşik Esnaf ve Sanatkarlar Odasına ait bina Belediyemizce kiralanmış, İlçe Emniyet Müdürlüğüne tahsis süreleri sona ermiştir.
Bu sebeple; Şile Birleşik Esnaf ve Sanatkarlar Odasından 15/02/2020-15/02/2022 tarihleri arasında aylık 2.900,00 TL (Stopaj Hariç) bedel ile kiralanan söz konusu binanın Şile İlçe Emniyet Müdürlüğüne hizmetin devamı açısından hizmet binası olarak tahsisi hususu komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Şile Belediye Meclisimizin onayına sunulur. 06/03/2020
KARAR: Yapılan görüşmeler sonuncunda raporunun olduğu gibi karar olarak kabulüne;
Şile Belediye Meclisinin 2020 yılı Mart ayı toplantısının ikinci birleşiminde,
Oy birliğiyle karar verildi.
T.C.
ŞİLE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Karar No : 2020/20
Karar Tarihi : 06/03/2020
ŞİLE BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİFİN ÖZÜ: Yetki Verilmesi.
RAPOR: Plan Bütçe Komisyonu tarafından hazırlanan rapor okundu.
02.03.2020 tarihli Mart Ay’ı I. Dönem Meclis Toplantısından Plan Bütçe Komisyonuna havale edilen Plan ve Proje Müdürlüğü raporunun görüşülmesine geçildi.
KONUNUN ÖZÜ: Belediyemiz Plan ve Proje Müdürü tarafından sunulan teklif aşağıdadır.
BAŞKANLIK MAKAMINA
Belediyemizce 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 18.Maddesinde “e) Taşınmaz mal alımına, satımına, takasına, tahsisine, tahsis şeklinin değiştirilmesine veya tahsisli bir taşınmazın kamu hizmetinde ihtiyaç duyulmaması halinde tahsisin kaldırılmasına; üç yıldan fazla kiralanmasına ve süresi otuz yılı geçmemek kaydıyla bunlar üzerinde sınırlı ayni hak tesisine karar vermek” ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 64.maddesinde “Kiraya verilecek taşınır ve taşınmaz malların kira süresi, on yıldan çok olamaz. Turistik tesis kurulacak yerlerin ve turistik tesislerin (Ek ibare: 20/2/2001 – 4628/17md.) ve enerji üretimi tesisleri ile iletim ve dağıtım tesis ve şebekelerinin ihtiyacı olan arazilerin( Ek ibare: 18/4/2001 – 4646/13md.) ve doğalgaz iletim, dağıtım ve depolama tesis ve şebekelerinin ihtiyacı olan arazilerin on yıldan fazla süre ile kiraya verilmesi mümkündür.” hükmü yer almaktadır.
Belediyemizce Bucaklı Kilimli, Sahilköy Kocaiskele, Karakiraz Dereağzı, Kabakoz Devrenlik, Karamandere Karanlıkdere, Ovacık Filya, Esenceli Karacaaçmalar, Üvezli Kabaklıağılsırtı, Yeşilvadi Dörtyol C Tipi ve Alacalı B Tipi Mesire Yerlerinin büyüklüğü, alan üzerinde yapılacak olan yatırımların ve bu yatırımların geri dönüşleri uzun zaman alacağından ilgili yerlerin 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun ilgili maddeleri gereğince ihalesi esnasında kiralama sürelerinin 10(on) yıl olarak belirlenmesi ile ilgili Belediyemiz Encümenine yetki verilmesi hususunda konunun Meclise havalesini tensiplerinize arz ederim.
Rapor, Plan Bütçe Komisyon Başkanlığımızca incelenip karara bağlanılması üzerine havale olunmuştur.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ:
Belediyemiz Meclisinin 02/03/2020 tarihli toplantısında komisyonumuza havale olunan Belediyemiz Plan ve Proje Müdürü tarafından sunulan teklifin Komisyonumuzca incelenmesinde;
Belediyemizce Bucaklı Kilimli, Sahilköy Kocaiskele, Karakiraz Dereağzı, Kabakoz Devrenlik, Karamandere Karanlıkdere, Ovacık Filya, Esenceli Karacaaçmalar, Üvezli Kabaklıağılsırtı, Yeşilvadi Dörtyol C Tipi ve Alacalı B Tipi Mesire Yerlerinin büyüklüğü, alan üzerinde yapılacak olan yatırımların ve bu yatırımların geri dönüşleri uzun zaman alacağından ilgili yerlerin 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun ilgili maddeleri gereğince ihalesi esnasında kiralama sürelerinin 10(on) yıla kadar belirlenmesi ile ilgili Belediyemiz Encümenine yetki verilmesi hususu komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Şile Belediye Meclisimizin onayına sunulur. 06/03/2020
KARAR: Yapılan görüşmeler sonuncunda raporunun olduğu gibi karar olarak kabulüne;
Şile Belediye Meclisinin 2020 yılı Mart ayı toplantısının ikinci birleşiminde,
Oy birliğiyle karar verildi.
T.C.
ŞİLE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Karar No : 2020/21
Karar Tarihi : 06/03/2020
ŞİLE BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİFİN ÖZÜ: Tarife Rüsuma Ek Madde Eklenmesi.
RAPOR: Plan Bütçe Komisyonu tarafından hazırlanan rapor okundu.
02.03.2020 tarihli Mart Ay’ı I. Dönem Meclis Toplantısından Plan Bütçe Komisyonuna havale edilen Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü raporunun görüşülmesine geçildi.
KONUNUN ÖZÜ: Belediyemiz Çevre Koruma ve Kontrol Müdürü tarafından sunulan teklif aşağıdadır.
BAŞKANLIK MAKAMINA
Belediyemiz sınırları içerisinde özellikle sayfiye alanlarda yapılan festivaller ve etkinlikler nedeniyle oluşan kirlilik unsurları, Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü iş gücünün büyük çoğunluğunun bu tür alanlara yönlendirilmesine yol açmaktadır. Plansız ve sistemsiz oluşan bu durum neticesinde, rutin yürütülmesi gereken hizmetler aksamaktadır. İlçemiz genelinde bu tür durumların önüne geçilmesi ve planlamaların aksatılmadan yürütülmesi amacıyla, yapılacak olan festival ve etkinlikler öncesinde gerekli bilgilendirmelerin eksiksiz yapılması, ayrıca ilave oluşacak iş yükü, çevre kirliliği, oluşacak olan çöp ve kaba atıkların bertarafı ve işgücü maliyeti için ücret talep edilmesinin gerekliliği hâsıl olmuştur.
Belirlenecek olan ücretin, bilet satışı ile yapılan festivaller için ilk açıklanan bilet fiyatları üzerinden bilet başına %10, bilet satışı ile olmayan toplu festival ve etkinliklerde her gün için kişi başı 10,00 Türk Lirası bedel alınması gerekmektedir.
İlgili tutarların etkinlik öncesi ve sonrası belirlenmesi, bedelin tahsil edilebilmesi, gelir olarak Belediyemize kaydı konusu için evrakın meclise havalesini tensiplerinize arz ederim.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ:
İlçemizde yapılacak olan festival ve etkinliklerden önce bilet satışı ile yapılan festivaller için ilk açıklanan bilet fiyatları üzerinden bilet başına;
0-5.000 kişi arası festival ve etkinliklerde % 5, bilet satışı ile olmayan toplu festival ve etkinliklerde her gün için kişi başı 5,00 Türk Lirası;
5.000 ve üzeri festival ve etkinliklerde % 2, bilet satışı ile olmayan toplu festival ve etkinliklerde her gün için kişi başı 2,00 Türk Lirası bedel alınması komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Şile Belediye Meclisimizin onayına sunulur. 06/03/2020
KARAR: Yapılan görüşmeler sonuncunda raporunun olduğu gibi karar olarak kabulüne;
Şile Belediye Meclisinin 2020 yılı Mart ayı toplantısının ikinci birleşiminde,
Oy birliğiyle karar verildi.
T.C.
ŞİLE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Karar No : 2020/22
Karar Tarihi : 06/03/2020
ŞİLE BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİFİN ÖZÜ: Şile Belediyesi Yaşlı, Engelli-Bakıma Muhtaç Merkezi ve Gündüz Bakımevi oluşturulması.
RAPOR: Plan Bütçe Komisyonu tarafından hazırlanan rapor okundu.
02.03.2020 tarihli Mart Ayı Meclis Toplantısından Plan Bütçe Komisyonuna havale edilen Soru Önergesi raporunun görüşülmesine geçildi.
KONUNUN ÖZÜ: Mart Ayı Meclis toplantısında görüşülmek üzere sunulan teklif aşağıdadır.
ŞİLE BELEDİYE MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Şile İlçemizde yaşayan bakıma muhtaç, yaşlı ve engellilerin, huzurlu bir ortamda yaşamalarını sağlamak, muhtaç yaşlıları korumak, bakmak, sosyal, psikolojik ve fiziksel gereksinimlerini karşılamak bu projenin temelini oluşturur.
Muhtaç, sakat ve yaşlıların hayatlarını sağlıklı, huzur ve güven içinde sürdürmesi, toplum içinde kendi kendilerini idare edebilecek ve üretken hale gelebilecek şekilde bakımlarının yapılması amacıyla gerekli her türlü tertip ve tedbirin alındığı sıcak bir yuva kurmak ve bu bireylere sahip çıkmak sosyal belediyeciliğin ve vicdanlı bir toplumun en güzel örneklerinden birisidir.
Gündüz Bakımevinde ise yaşamını evinde ailesiyle geçiren ya da yalnız yaşayan demans, aizheimer gibi rahatsızlığı olan yaşlıların veya engelli vatandaşlarımızın yaşam
ortamlarını iyileştirmek, kendilerinin ve ailelerinin güçlük çektikleri konularda ve günlük yaşam faaliyetlerinde destek ve yardımcı olmak hedeflenmektedir.
Yukarıda belirtilen amaçlar doğrultusunda, İlçemizde;
Şile Belediyesi Yaşlı, Engelli-Bakıma Muhtaç Merkezi ve Gündüz Bakımevi oluşturulması için ilçemizdeki mevcut kurumlara ait kullanılmayan binaların tahsisi yada yeni bir tesis inşa edilerek bu ihtiyacın karşılanmasını belirttiğimiz gibi vicdanlı bir toplum ve sosyal belediyecilik açısından önemli olduğu kanaatindeyiz.
Şile'mizde ileriye matuf önemli bir eksiğin kapatılması bakımından bu tesisi son derece önemli bulduğumuzu ve hayata geçirilmesinin her zaman destekçisi olacağımızı saygılarımızla bilgilerinize arz ederiz.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ:
Rapor komisyonumuzca incelenmiş olup, Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü Sosyal Hizmetler Birimince ve Etüt Proje Müdürlüğünce gerekli çalışmaların yapılması uygun görülmüştür.
Şile Belediye Meclisimizin bilgisine sunulur. 06/03/2020
KARAR: Yapılan görüşmeler sonuncunda raporunun olduğu gibi karar olarak kabulüne;
Şile Belediye Meclisinin 2020 yılı Mart ayı toplantısının ikinci birleşiminde,
Oy birliğiyle karar verildi.
T.C.
ŞİLE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Karar No : 2020/23
Karar Tarihi : 06/03/2020
ŞİLE BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİFİN ÖZÜ: Şile İlçesi, UİP-30737 PİN Numaralı 1/1000 Ölçekli Şile İlçesi Göçe Mahallesi Uygulama İmar Planı’na yapılan değişiklik teklifi.
RAPOR: İmar Komisyonu tarafından hazırlanan rapor okundu.
02/03/2020 tarihli Mart Ay’ı I. Dönem Meclis Toplantısından İmar Komisyonuna havale edilen Plan ve Proje Müdürlüğü raporunun görüşülmesine geçildi.
KONUNUN ÖZÜ: Belediyemiz Plan ve Proje Müdürü tarafından sunulan UİP-30737 PİN Numaralı 1/1000 Ölçekli Şile İlçesi Göçe Mahallesi Uygulama İmar Planı’na yapılan değişiklik teklifi aşağıdadır.
BAŞKANLIK MAKAMINA
İlgi : a) 10.11.2017 gün 2018/83 sayılı Şile Belediyesi Meclis Kararı.
b)22.02.2018 tarih ve E.92/1721 sayılı yazımız ve ekleri.
c) 14.12.2018 tarih ve 1984 sayılı İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclis Kararı.
d) İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İmar ve Şehircilik Daire Başkanlığı, Şehir Planlama Müdürlüğü 13.03.2019 tarih ve 2018/16648- BN:1367 İBB:43344 sayılı yazı ve ekleri.
e) 08.04.2019 tarih ve E.166/3300 sayılı yazımız.
f) 11.10.2019 tarih ve 2019/59 sayılı Şile Belediyesi Meclis Kararı.
g)18.07.2019 tarih ve 2019-13738 dosya numarası ile Belediyemize kayıtlı dilekçe.
h)29.07.2019 tarih ve 2019-14639 dosya numarası ile Belediyemize kayıtlı dilekçe.
ı)02.08.2019 tarih ve 2019-115258 dosya numarası ile Belediyemize kayıtlı dilekçe.
j)05.08.2019 tarih ve 2019-15374 dosya numarası ile Belediyemize kayıtlı dilekçe.
k)05.08.2019 tarih ve 2019-15267 dosya numarası ile Belediyemize kayıtlı dilekçe.
l) İstanbul Valiliği İl Tarım ve Orman Müdürlüğü’nün 60319257-235.06.01-E.3891553 sayılı yazısı.
m) DSİ Genel Müdürlüğü 14. Bölge Müdürlüğü’nün 10.12.2019 tarih ve 801776 sayılı yazısı.
n) DSİ Genel Müdürlüğü 14. Bölge Müdürlüğü’nün 14.01.2020 tarih ve 31382 sayılı yazısı.
o) İSKİ Genel Müdürlüğü’nün 20.12.2019 tarih ve E.20190561029 sayılı yazısı.
p) İSKİ Genel Müdürlüğü’nün 14.01.2020 tarih ve E.20200012249 sayılı yazısı.
18.03.2016 tasdik tarihli 1/5000 ölçekli Şile İlçesi Doğu Sahili Bölgesi I. Etap Nazım İmar Planı ve Plan notları doğrultusunda hazırlanan Şile İlçesi 1/1000 ölçekli Göçe Mahallesi Uygulama İmar Planı teklifi ilgi (a) ilçe Meclis kararı ile aynen uygun görülerek, 5216 sayılı 7.b maddesi uyarınca gereği için ilgi (b) yazı ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanlığı’na iletilmiştir.
UİP-30737 PİN Numaralı 1/1000 Ölçekli Şile İlçesi Göçe Mahallesi Uygulama İmar Planı ilgi (b) yazı ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne iletilmiş olup; ilgi (c) de alınan Meclis Kararı ile tadilen uygun görülerek, 17.12.2018 tarihinde Büyükşehir Belediye Başkanınca onaylanmıştır.
Söz konusu UİP-30737 PİN Numaralı 1/1000 Ölçekli Şile İlçesi Göçe Mahallesi Uygulama İmar Planı ve ilgili dokümanlar, ilgi (d) yazı ile 3194 sayılı yasanın 8. maddesine göre gereğinin yapılması için Belediyemize gönderilmiş olup, ilgi (e) yazı ile Belediyemiz İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’ne iletilmiş olup İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nce 02.07.2019-31.07.2019 tarihleri arasında askıda kalmıştır. İlgi (f) Meclis Kararı ile Göçe Mahallesi Uygulama İmar Planı’na yapılan itirazlar karara bağlanmış olup, İlgi (g), (h),(ı), (j) ve (k) itiraz dilekçelerine konu olan sayılı taşınmazlara ilişkin ilgili Kurumdan görüş alındıktan sonra değerlendirilmek üzere Müdürlüğümüze iade edilmiştir. İlgili kurumlardan görüşleri talep edilmiş olup; İlgi (l), (m), (n), (o) ve (p) yazılar ile bahse konuya yönelik görüşleri Belediyemize iletilmiştir
DEĞERLENDİRME VE SONUÇ
17.12.2018 tasdik tarihli Şile İlçesi Göçe Mahallesi Uygulama İmar Planı’na yapılan itirazlar
İlgi (l) İstanbul Valiliği İl Tarım ve Orman Müdürlüğü’nün Kurum görüşünde 211 numaralı itiraza ilişkin;
“…Şile İlçesi Göçe Mahallesi, 6548 ve 2817 sayılı parseller tarımsal niteliği korunacak alanda kalmaktadır… 19/07/2005 tarihli ve 25880 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 5403 sayılı Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanununun 25. Maddesi ile 03/05/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanununun 8. Maddesi "Tarım arazileri. Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanununda belirtilen izinler alınmadan tarımsal amaç dışında kullanılmak üzere plânlanamaz." hükümleri gereği; Şile Belediye Meclisinin 11.10.2019 tarih ve 2019/59 nolu kararının, yukarıda belirtilen hususlar dikkate alınarak düzeltilmesi gerekmektedir.”
Denmektedir.
İlgi (m) ve (n) DSİ Genel Müdürlüğü 14. Bölge Müdürlüğü’nün Kurum görüşünde 40, 140, 199, 227 numaralı itirazlara ilişkin;
“…Söz konusu alanda mevcut ve mutasavver bir projemiz bulunmamaktadır. İlgili alan içme suyu temin edilen göl ve baraj su toplama havzası olarak belirlenen sahada kalmamaktadır. Ayrıca-imar sahası, Orman ve Su İşleri Bakanlığının 18.04.2017 tarihli olurları ile onaylanarak, 09.05.2017 tarih ve 30061 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan karara göre ilan edilmiş “İstanbul İli Asya Yakası Yeraltı Suyu İşletme Sahası” içerisinde kalmakta olup bu alanda su gereksiniminin yeraltı suyundan su sondaj kuyuları ile karşılanması durumunda, açılacak her bir su sondaj kuyusu için DSİ 14.Bölge Müdürlüğü’ne Yeraltı suyu Arama ve Kullanma Belgeleri başvurusu yapılmalıdır.”
Denmektedir.
İlgi (o) ve (p) İSKİ Genel Müdürlüğü’nün Kurum görüşünde 40, 140, 199, 227 numaralı itirazlara ilişkin;
“..Şile İlçesi Göçe Mahallesinde ek paftada işaretli söz konusu parseller ve yakın çevresinden geçen mevcut içmesuyu hatları yazımız ekinde gönderilmektedir. Yazı eki paftada belirtilen 0/1395, 0/1396,0/1397,0/1398, 0/1414, 0/1415 parsellerde mevcut içmesuyu hattımız bulunmamakta olup diğer parseller Melen sistemi ve Yeşilçay Sisteminin Sungurlu İsaköy Regülatörleri arası bağlantı kanalının plan sahası içerisinde kalmaktadır. Söz konusu alana ait kamulaştırma ile ilgili onaylı güncel durum bilgisi ve yapılaşma, inşaat, kazı vb. durumlara ait şartlarla ilgili nihai görüş DSİ 14. Bölge Müdürlüğü'nden alınmalıdır.”
Denmektedir.
Sonuç olarak; İlgi (f) Meclis Kararı doğrultusunda, İlgi (g),(h),(i), (j) ve (k) itiraz dilekçelerine ilişkin İlgi (l), (m), (n), (o) ve (p) kurum görüş yazılarının, Büyükşehir Belediye Başkanlığı’nın 20.08.2004 gün, S/89 sayılı genelgesi ve 20.08.2004 günlü, S/90 sayılı Başkanlık oluru, genelge, yürürlükteki yasalar ve yönetmelikler ile 3194 sayılı yasanın 8. Maddesine göre değerlendirilerek karar alınmak üzere Belediye Meclisine havalesi onayınıza arz olunur.
Rapor, İmar Komisyonu Başkanlığımızca incelenip karara bağlanılması üzerine havale olunmuştur.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ
Şile İlçesi, UİP-30737 PİN Numaralı 1/1000 Ölçekli Şile İlçesi Göçe Mahallesi Uygulama İmar Planı’na yapılan değişiklik teklifi incelenmiş olup;
· ‘Tarımsal Nitelikli Alan’ lejantına ilişkin 211 numaralı itiraz talebi; İstanbul Valiliği İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nün İlgi (l) kurum görüşüne ve 1/5000 Ölçekli Nazım İmar Planı’na aykırılık teşkil ettiğinden Tarım Dışı fonksiyon amaçlı kullanım talebi uygun görülmemiştir.
· İlgi (m), (n), (o) ve (p) DSİ ve İSKİ’nin kurum görüşleri doğrultusunda 40, 140, 199, 227 numaralı itirazlar ve 0/1395, 0/1396, 0/1397, 0/1398, 0/1414, 0/1415, 0/3051, 0/3070, 0/3081, 0/3082, 0/3084, 0/3085, 0/3691, 0/3695, 0/3696, 0/3697, 0/3700, 0/3701, 0/3702, 0/3703, 0/3704 sayılı parsellerde bulunan “Yapı Yasaklı Alan” taramasının kaldırılarak Ek Bilgi Paftasında gösterildiği şekliyle düzenlenmesi halinde kabul edilmiştir.
Şile Belediye Meclisimizin onayına sunulur. 03/03/2020
KARAR: Yapılan görüşmeler sonuncunda raporunun olduğu gibi karar olarak kabulüne;
Şile Belediye Meclisinin 2020 yılı Mart ayı toplantısının ikinci birleşiminde,
Oy birliğiyle karar verildi.
T.C.
ŞİLE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Karar No : 2020/24
Karar Tarihi : 06/03/2020
ŞİLE BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİFİN ÖZÜ: Göçe Mahallesi 0/926 parsele ait 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifi.
RAPOR: İmar Komisyonu tarafından hazırlanan rapor okundu.
02/03/2020 tarihli Mart Ay’ı I. Dönem Meclis Toplantısından İmar Komisyonuna havale edilen Plan ve Proje Müdürlüğü raporunun görüşülmesine geçildi.
KONUNUN ÖZÜ: Belediyemiz Plan ve Proje Müdürü tarafından sunulan Göçe Mahallesi 0/926 parsele ait teklif aşağıdadır.
BAŞKANLIK MAKAMI’NA
İlgi : : a) 09.01.2020 tarih ve 2019-123642 sayılı Şile Belediye Başkanlık oluru
b) 29.01.2020 tarih ve TN:114972-807-19759 sayılı İBB Kamulaştırma Müdürlüğü yazısı.
c) 21.01.2020 tarih ve E.20200037606 sayılı İBB İSKİ Genel Müdürlüğü yazısı.
d) 11.02.2020 tarih ve 235-28539 sayılı İBB Deprem Zemin İnceleme Müdürlüğü yazısı.
TEKLİF
İlgi (a) Başkanlık oluru ile Göçe Mahallesi, 926 sayılı taşınmazın “Belediye Hizmet Alanı” lejantına alınmasına yönelik 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği teklifi kararı alınmıştır.
1/1000 ölçekli plan değişikliği çalışmalarının hazırlanarak değerlendirilmek üzere Belediye Meclisine iletilmesi amacıyla ilgi (a) Başkanlık Oluru alınmış olup, bu doğrultuda kurum görüşleri istenmiştir. Bu kapsamda ilgi (b), (c) ve (d) kurum görüşleri tarafımıza iletilmiştir.
MERİ PLANLARDAKİ DURUMU
Göçe Mahallesi, 926 parsel, 17.12.2018 tasdik tarihli 1/1000 ölçekli Göçe Mahallesi Uygulama İmar Planında “E=0.35 Yençok=2 kat” yapılanma şartlarında Konut Alanında kalmaktadır.
Göçe Mahallesi 0/926 sayılı parsel 18.03.2016 tasdik tarihli 1/5000 Ölçekli Şile İlçesi Doğu Sahili Bölgesi I. Etap Nazım İmar Planı’nda; ‘K1 Düşük(80 kişi/ha) Mevcut Konut Alanları’ lejantında kalmaktadır.
MEVCUT DURUM
Plan değişikliğine konu olan Göçe Mahallesi, 926 parsel 200 m2’dir.
KAMU KURUM VE KURULUŞ GÖRÜŞLERİ
İlgi (b) İBB, Kamulaştırma Müdürlüğü Yazısında;
“Müdürlüğümüz tarafından yapılan incelemede; Şile İlçesi Göçe Mahallesi 926 parsel sayılı taşınmaz ile ilgili yürütülen herhangi bir kamulaştırma işlemi tespit edilememiştir.”
Denilmektedir.
İlgi (c) İBB, İSKİ Genel Müdürlüğü Yazısında;
“Planlama alanı yüzeysel su kaynaklarımızın su toplama havzaları dışında kalmaktadır. Planlama alanı içerisinden 01OODF içmesuyu hattımız geçmekte olup, söz konusu hattımızın geçtiği güzergah en az 5 metre genişliğinde İmar Yolu olarak ayrılmalı, hatlarımızın geçtiği güzergâhların imar planlan ile yol harici farklı bir fonksiyona alınması halinde ise hatlarımız deplase edilmelidir. Ana isale hatlarımız ve kolektörlerimiz dışında, yeri değişmesi talep edilen altyapı tesislerimizin bulunması halinde, bu tesislerin deplase bedellerinin karşılanması, ne şekilde deplase edileceğine dair, proje hazırlanmadan önce İdaremiz ile mutabakat sağlanması ve tarafınızca hazırlanacak uygulama projelerinin İdaremize tasdik ettirilmesi gerekmektedir.
Netice olarak, yukarıdaki hususa uyulması şartı ile söz konusu 1/5000 ve 1/1000 ölçekli plan değişikliği tekliflerinin ilgili birimlerce onaylanarak yürürlüğe girmesi halinde İdaremizce esas alınmasında sakınca bulunmamakta olup mezkûr alana ait mevcut altyapı tesislerimizi gösterir dokümanlar yazımız ekinde gönderilmektedir. Yapılacak, uygulama çalışmalarında, İdaremize ait ekte gönderilen paftadaki her türlü mevcut tesislerimiz ile iş sonu projesi tarafımıza ulaşmamış, İSKİ'de kaydı bulunmayan, belediyesince veya halk tarafından yapılmış altyapı tesislerine zarar verilmemelidir.”
Denilmektedir.
İlgi (d) İBB, Deprem Risk Yönetimi ve Kentsel İyileştirme Daire Başkanlığı, Deprem Zemin İnceleme Müdürlüğü Yazısında;
“Sonuç olarak, yukarıda ve rapor örneğinde belirtilen hususların planlama aşamasında göz önüne alınması, yeni uygulamalar öncesinde yapılacak olan zemin etüt çalışmasında bu bilgilerin de dikkate alınması ve "Kazı Güvenliği ve Alınacak Önlemler" ile ilgili esaslara göre hazırlanması gereken zemin etüdü ile geoteknik rapor sonucuna göre gerekli görülmesi durumunda uygulama ve önlem projelerinin komşu parselleri de kapsayacak şekilde hazırlanarak, tüm kazı, iksa vb. önlemlerin alınması ve bu doğrultuda uygulamaya gidilmesi koşuluyla, söz konusu 1/5000 ölçekli N.İ.Planı ve 1/1000 ölçekli U. İ.Plan tadilatı konuya ilişkin yürürlükteki mevzuat ile yukarıda ve raporda açıklanan yerleşime uygunluk değerlendirmeleri ve diğer yer mühendislik hususları bakımından Müdürlüğümüzce uygun görülmektedir.”
Denilmektedir.
DEĞERLENDİRME VE SONUÇ
Göçe Mahallesinde 0/926 parsel de kamu yararı sağlanması amacıyla köy konağı projesi yapılması hedeflenmektedir. Bu sebeple Meri 1/1000 Ölçekli plan kararlarına ve hükümlerine aykırılık teşkil etmediği şeklinde değerlendirilmektedir.
Göçe Mahallesi 0/926 parsele ait 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifinde;
1.Plan Değişikliği Onama Sınırı İçerisindeki Alan, İstanbul İli, Şile İlçesi, Göçe Mahallesi, 926 Parseli Kapsamaktadır.
2.Plan Değişikliği Onama Sınırı İçerisindeki Alan 'Belediye Hizmet Alanı'dır. Belediyelerin Görev Ve Sorumlulukları Kapsamındaki Hizmetlerinin Götürülebilmesi İçin Gerekli İtfaiye, Acil Yardım Ve Kurtarma, Ulaşıma Yönelik Transfer İstasyonu, Araç Ve Makine Parkı, Bakım Ve İkmal İstasyonu, Garaj Ve Triyaj Alanları, Belediye Depoları, Asfalt Tesisi, Atık İşleme Tesisi, Zabıta Birimleri, Mezbaha, Ekmek Üretim Tesisi, Pazar Yeri, Teknik Eğitim Bilgi Beceri Ve Meslek Edindirme Kursları Vb. Eğitim Yapıları, Köy Konağı Ve Muhtarlık Gibi Yönetimsel Yapılar, Halı Dokumacılığı, Şile Bezi Dokumacılığı Ve İşletmeciliğine Yönelik Geleneksel El Sanatları Atölyeleri, Nikah Salonu, Küçük Ölçekli Sağlık Tesisleri (Ana Sağlık, Dispanser, Aile Sağlığı Merkezi, Sağlık Ocağı Gibi V.B.), İdari, Sosyal Ve Kültürel Merkez Gibi Mahallî Müşterek Nitelikteki İhtiyaçları Karşılamak Üzere Kurulan Tesisler, Yerel Yönetimlerce Belediye Hizmet Binası, Belediye Hizmet Birimlerinin Yer Aldığı Yapılar, Otopark, Spor Tesisi, Halk Eğitim Merkezi, Gençlik Merkezi İle Sermayesinin Yarıdan Fazlası Belediyeye Ait Olan Şirketlerin Sahip Olduğu Tesislerin Yapılabileceği Alandır.
3.Ayrıntılı Jeolojik- Jeoteknik Etüt Çalışması Yapılmadan Uygulama Yapılamaz.
4.Belirtilmeyen Hususlarda Yürürlükteki Meri 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı İle Meri İmar Yönetmeliği Hükümlerine Uyulacaktır.
Şeklinde plan hükümleri bulunmaktadır.
İlgi (a) Başkanlık oluru ile hazırlanan Göçe Mahallesi 0/926 parsele ait 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifi yazımız ekinde olup Yürürlükteki yasalar ve yönetmelikler ile 3194 sayılı yasanın 8. Maddesine göre değerlendirilerek karar almak üzere Belediye Meclisine havalesi onayınıza arz olunur.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ
Şile İlçesi, Göçe Mahallesi 0/926 parsele ait 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifi incelenmiş olup; Plan ve Proje Müdürlüğünün teklif etmiş olduğu şekilde komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Şile Belediye Meclisimizin onayına sunulur. 03/03/2020
KARAR: Yapılan görüşmeler sonuncunda raporunun olduğu gibi karar olarak kabulüne;
Şile Belediye Meclisinin 2020 yılı Mart ayı toplantısının ikinci birleşiminde,
Oy birliğiyle karar verildi.
T.C.
ŞİLE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Karar No : 2020/25
Karar Tarihi : 06/03/2020
ŞİLE BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİFİN ÖZÜ: Şile İlçesi, Kızılcaköy Mahallesi 0/1232 ve 0/1043 parsellerin bir kısmına ve bir kısım tescli harici alana ait 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifi.
RAPOR: İmar Komisyonu tarafından hazırlanan rapor okundu.
02/03/2020 tarihli Mart Ay’ı I. Dönem Meclis Toplantısından İmar Komisyonuna havale edilen Plan ve Proje Müdürlüğü raporunun görüşülmesine geçildi.
KONUNUN ÖZÜ: Belediyemiz Plan ve Proje Müdürü tarafından sunulan Kızılcaköy Mahallesi 0/1232 ve 0/1043 parsellerin bir kısmına ve bir kısım tescil harici alana ait teklif aşağıdadır.
BAŞKANLIK MAKAMI’NA
İlgi : : a) 23.09.2019 tarih ve 2019-17366 sayılı Şile Belediyesi Başkanlık oluru
b) 29.01.2020 tarih ve TN:114149-806-19758 sayılı İBB Kamulaştırma Müdürlüğü yazısı.
c) 29.01.2020 tarih ve E.20200050593 sayılı İBB İSKİ Genel Müdürlüğü yazısı.
d) 18.02.2020 tarih ve 326-33570 sayılı İBB Deprem Zemin İnceleme Müdürlüğü yazısı.
TEKLİF
İlgi (a) Başkanlık oluru ile Kızılcaköy Mahallesi, 1232 parselin kadastral sınır düzenlemesine uygun olarak 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği teklifinin hazırlanması kararı alınmıştır.
1/1000 ölçekli plan değişikliği çalışmalarının hazırlanarak değerlendirilmek üzere Belediye Meclisine iletilmesi amacıyla ilgi (a) Başkanlık Oluru alınmış olup, bu doğrultuda kurum görüşleri istenmiştir. Bu kapsamda ilgi (b), (c) ve (d) kurum görüşleri tarafımıza iletilmiştir.
MERİ PLANLARDAKİ DURUMU
Kızılcaköy Mahallesi, 1232 ve 1043 parseller, 07.12.2017 tasdik tarihli 1/1000 ölçekli Kızılcaköy Mahallesi Uygulama İmar Planında kısmen “E=0.20 Yençok= 2 Kat Konut Alanı” kısmen “Ağaçlandırılacak Korunacak Alan” kısmen “Yol Alanı” ve kısmen de “Ağaçlandırılacak Alanlar” lejantında kalmaktadır.
Kızılcaköy Mahallesi, 1232 ve 1043 parseller 13.09.2013 tasdik tarihli 1/5000 Ölçekli Şile İlçesi Batı Sahil Bölgesi Nazım İmar Planı’nda; kısmen “K3 Rumuzlu Konut Alanları” kısmen “Ağaçlandırılacak Korunacak Alanlar” kısmen de “Ağaçlandırılacak Alanlar” lejantında kalmaktadır.
MEVCUT DURUM
Plan değişikliğine konu olan alan üzerinde hiç yapılaşmanın olmadığı tamamıyla boş olduğu görülmektedir.
KAMU KURUM VE KURULUŞ GÖRÜŞLERİ
İlgi (b) İBB, Kamulaştırma Müdürlüğü Yazısında;
“Müdürlüğümüz tarafından yapılan incelemede; söz konusu alan ile ilgili yürütülen herhangi bir kamulaştırma işlemi tespit edilememiştir. Söz konusu alanda yer alan “Ağaçlandırılarak Korunacak Alan” fonksiyonunu iptal edildiğinde, 14.06.2014 tarih 29030 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliğinin 26. Maddesinin 3. bendinin (b) fıkrasında belirtilen “İmar planlarında bulunan sosyal ve teknik altyapı alanlarının kaldırılması, küçültülmesi veya yerinin değiştirilmesine dair plan değişiklikleri zorunluluk olmadıkça yapılmaz. Zorunlu hallerde böyle bir değişiklik yapılabilmesi için: İmar planında yer alan yol hariç sosyal ve teknik altyapı alanlarının ve kamuya ait sosyal ve kültürel tesis alanlarının kaldırılabilmesi veya küçültülmesi ancak bu tesislerin hitap ettiği hizmet etki alanı içinde eşdeğer yeni bir alanın ayrılması suretiyle yapılabilir... ” ifadesi gereğince eş değer alan belirlenmesi halinde bu alanın Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliğinin 21. Maddesinin 8. bendi “Çevre kirliliği oluşturmayan mevcut veya ilave ihtiyaç duyulan sosyal ve teknik altyapı alanlarının, öncelikle söz konusu hizmetleri yürütmekle yükümlü kurum ve kuruluşların varsa kendi mülkiyeti veya tasarrufundaki alanlar üzerinde planlanması esastır. ” gereğince mümkün olabildiğince mevcut kamu mülkiyetindeki taşınmazların üzerine yerleştirilmesi, oluşabilecek kamulaştırma maliyetlerinin asgari düzeyde tutulması açısından önem arz W etmektedir. Bunurjla birlikte kamuya ayrılan alanların uygulama esnasında kamuya bedelsiz terk e'dîlihesîJcomtsumm plan notlarına işlenmesi hususunda gereğini bilgilerinize rica ederim.”
Denilmektedir.
İlgi (c) İBB, İSKİ Genel Müdürlüğü Yazısında;
“Planlama alanı yüzeysel su kaynaklarımızın su toplama havzaları dışında kalmaktadır.
Söz konusu plan değişikliği teklifinin ilgili belediye tarafından onaylanarak yürürlüğe girmesi halinde İdaremizce esas alınmasında sakınca bulunmamakta olup mezkûr alana ait mevcut altyapı tesislerimizi gösterir paftalar yazımız ekinde gönderilmektedir. Yapılacak uygulama çalışmalarında, İdaremize ait ekte gönderilen paftadaki her türlü mevcut tesislerimiz ile işsonu projesi tarafımıza ulaşmamış, İSKİ'de kaydı bulunmayan, belediyesince veya halk tarafından yapılmış altyapı tesislerine zarar verilmemelidir.”
Denilmektedir.
İlgi (d) İBB, Deprem Risk Yönetimi ve Kentsel İyileştirme Daire Başkanlığı, Deprem Zemin İnceleme Müdürlüğü Yazısında;
“İlgili alan, İller Bankası A.Ş.tarafından yapılan “Şile Belediyesi (İstanbul) (2-3 No.Lu Bölge) İmar Planına Esas Jeolojik-Jeoteknik Etüt Raporu” kapsamında hazırlanan 1/2000 ölçekli "Yerleşime Uygunluk Haritalan"nda; “ÖA-2.1 (Önlem Alınabilecek Nitelikte Stabilité Sorunlu Alanlar) lejantlı alanlarda kalmaktadır. Söz konusu haritalara ait açıklama raporunda;
ÖA-2.1 alanları için; “İnceleme alanında topoğrafik eğimin %10 dan fazla olduğu ve jeolojik olarak alüvyon dışındaki tüm alanları kapsamaktadır. MTA’nın heyelan envanter haritasında işlendiği ancak bu heyelanların sığ heyelanlar olduğu anlaşıldığından mühendislik tedbirlerle stabil hale getirilebileceği kanaatine varılmıştır. Bu alanlarda kazı yapılması durumunda oluşacak şevlerde rezidüel zon kalınlığı ve kayaların kırıklı çatlaklı olmasına bağlı stabilité sorunlarının gelişebileceği, muhtemel stabilité sorunlarının mühendislik önlemlerle ortadan kaldırılabileceği kanaatine varıldığından bu alanlar yerleşime uygunluk açısından Önlem
Alınabilecek Nitelikte Stabilité Sorunlu Alanlar olarak değerlendirilmiştir.” denilmekte olup, ayrıntılı bilgiler rapor ekindedir.
Sonuç olarak, yukarıda ve rapor örneğinde belirtilen hususların planlama aşamasında göz önüne alınması, söz konusu planlama alanında bulunan mevcut yapıların kullanılacak olması durumunda zemin- temel, temel-yapı ve statik yönden incelenip gerekli olduğunda teknik müdahalelerin yapılması, uygulama öncesinde yapılacak olan zemin etüt çalışmasında bu bilgilerin de dikkate alınması, "Zemin ve Temel Etüdü Uygulama Esasları" ve "Kazı Güvenliği ve Alınacak Önlemler" ile ilgili esaslara göre hazırlanması gereken zemin etüdü ile geoteknik rapor sonucuna göre gerekli görülmesi durumunda uygulama ve önlem projelerinin komşu parselleri de kapsayacak şekilde hazırlanarak tüm kazı, iksa vb. önlemlerinin alınması ve bu doğrultuda uygulamaya gidilmesi koşuluyla, söz konusu 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Plan tadilatı konu ile ilgili yürürlükteki mevzuat ile yukarıda ve raporda açıklanan yerleşime uygunluk bilgileri ve diğer yer mühendislik hususları bakımından Müdürlüğümüzce uygun görülmektedir.”
Denilmektedir.
DEĞERLENDİRME VE SONUÇ
07.12.2017 tasdik tarihli Kızılcaköy Mahallesi Uygulama İmar Planı hazırlanırken sistemimizde bulunan kadastro verileri doğrultusunda 0/681 parselin kadastral sınırlarına uygun olarak plan çizimi yapılmıştır. Ancak 0/681 parsele ilişkin kadastro paftası incelendiğinde yüz ölçüm düzeltmesi ve ifraz işlemi görmüş olduğu anlaşılmaktadır. Bu doğrultuda plan değişikliği teklifine konu olan parselin mağduriyetinin giderilmesi adına 0/1232 parselin güncel kadastral durumuna uygun olarak plan değişikliği teklifi hazırlanmıştır.
Kızılcaköy Mahallesi 0/1232 ve 0/1043 parsellere ait 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifinde;
1) PLAN DEĞİŞİKLİĞİ ONAMA SINIRI İÇERİSİNDEKİ ALAN, İSTANBUL İLİ, ŞİLE İLÇESİ, KIZILCAKÖY MAHALLESİ, 1232, 1043 PARSELLERİN BİR KISMI VE BİR KISIM TESCİL HARİCİ ALANI KAPSAMAKTADIR.
2) PLAN DEĞİŞİKLİĞİ ONAMA SINIRI İÇERİSİNDEKİ ALAN KISMEN “GELİŞME KONUT ALANI”, KISMEN "AĞAÇLANDIRILACAK ALAN" KISMEN "AĞAÇLANDIRILARAK KORUNACAK ALAN" VE KISMEN DE “4. DERECE TAŞIT YOLU VE SERVİS YOLU”DUR.
3) AYRINTILI JEOLOJİK-JEOTEKNİK ETÜT ÇALIŞMASI YAPILMADAN VE YETKİLİ BİRİME ONAYLATILMADAN UYGULAMA YAPILAMAZ.
4) BELİRTİLMEYEN HUSUSLARDA YÜRÜRLÜKTEKİ MERİ İMAR PLANI İLE MERİ İMAR YÖNETMELİĞİ HÜKÜMLERİNE UYULACAKTIR.
Şeklinde plan hükümleri bulunmaktadır.
İlgi (a) Başkanlık oluru ile hazırlanan Kızılcaköy Mahallesi 0/1232 ve 0/1043 parselin bir kısmına ilişkin 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifi yazımız ekinde olup yürürlükteki yasalar ve yönetmelikler ile 3194 sayılı yasanın 8. Maddesine göre değerlendirilerek karar almak üzere Belediye Meclisine havalesi onayınıza arz olunur.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ
Şile İlçesi, Kızılcaköy Mahallesi 0/1232 ve 0/1043 parsellerin bir kısmına ve bir kısım tescli harici alana ait 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifi incelenmiş olup; Plan ve Proje Müdürlüğünün teklif etmiş olduğu şekilde komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Şile Belediye Meclisimizin onayına sunulur. 03/03/2020
KARAR: Yapılan görüşmeler sonuncunda raporunun olduğu gibi karar olarak kabulüne;
Şile Belediye Meclisinin 2020 yılı Mart ayı toplantısının ikinci birleşiminde,
Oy birliğiyle karar verildi.
T.C.
ŞİLE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Karar No : 2020/26
Karar Tarihi : 06/03/2020
ŞİLE BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİFİN ÖZÜ: Şile İlçesi, Meşrutiyet Mahallesi, 1292, 1294, 1295, 1296 Parseller Ve 1298 Parselin Bir Kısmına Ait 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği teklifi.
RAPOR: İmar Komisyonu tarafından hazırlanan rapor okundu.
02/03/2020 tarihli Mart Ay’ı I. Dönem Meclis Toplantısından İmar Komisyonuna havale edilen Plan ve Proje Müdürlüğü raporunun görüşülmesine geçildi.
KONUNUN ÖZÜ: Belediyemiz Plan ve Proje Müdürü tarafından sunulan Meşrutiyet Mahallesi, 1292, 1294, 1295, 1296 Parseller Ve 1298 Parselin Bir Kısmına Ait 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği teklifi aşağıdadır.
BAŞKANLIK MAKAMINA
İlgi : a) 23.09.2019 tarih ve 2019-16320 sayılı Şile Belediye Başkanlık oluru
b) 29.01.2020 tarih ve TN:114343-810-19776 sayılı İBB Kamulaştırma Müdürlüğü yazısı.
c) 29.01.2020 tarih ve E.20200048758 sayılı İBB İSKİ Genel Müdürlüğü yazısı.
d) 11.02.2020 tarih ve 235-28521 sayılı İBB Deprem Zemin İnceleme Müdürlüğü yazısı.
TEKLİF
Meşrutiyet Mahallesi,1292, 1294, 1295, 1296 Parseller Ve 1298 Parselin Bir Kısmına Ait 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği çalışmalarının hazırlanarak değerlendirilmek üzere Belediye Meclisine iletilmesi amacıyla ilgi (a) Başkanlık Oluru alınmış olup, bu doğrultuda kurum görüşleri istenmiştir. Bu kapsamda ilgi (b), (c) ve (d) kurum görüşleri tarafımıza iletilmiştir.
MERİ PLANLARDAKİ DURUMU
Plan değişikliği teklifine konu olan Meşrutiyet Mahallesi 1292, 1294, 1295,1296 sayılı parseller ile 1298 parselin bir kısmını kapsayan alan, İBB Meclisinin 09.06.2015 tarih ve 884 sayılı Kararı ile uygun görülen, 12.06.2015 tasdik tarihli 1/1000 ölçekli Şile Merkez I. Etap Uygulama İmar Planı Değişikliği ile ilgili kurum görüşü doğrultusunda “Orman Alanı” lejantına alınmıştır.
Plan değişikliği teklifine konu olan parseller, İBB Meclisi’nin 09.06.2015 gün ve 884 sayılı Kararı doğrultusunda; 1/5000 Ölçekli Şile İlçesi Merkez Nazım İmar Planı paftaları 12.06.2015 tasdik tarihli 1/1000 Ölçekli Şile Merkez I. Etap Uygulama İmar Planı Değişikliği’nde “Orman Alanı” olarak düzeltilerek 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı’nda da Orman Alanına alınması gereken alanlar düzenlenmiş olup, 21.12.2015 günle İBB Başkanınca onanmış, tasdik edilmiştir.
MEVCUT DURUM
Plan değişikliğine konu olan alan üzerinde hiç yapılaşmanın olmadığı tamamıyla boş olduğu görülmektedir.
KAMU KURUM VE KURULUŞ GÖRÜŞLERİ
İlgi (b) İBB, Kamulaştırma Müdürlüğü Yazısında;
“Müdürlüğümüz tarafından yapılan incelemede; söz konusu alan ile ilgili yürütülen herhangi bir kamulaştırma işlemi tespit edilememiştir. Söz konusu bölgede yer alan “Orman Alanı” fonksiyonu iptal edildiğinde, 14.06.2014 tarih 29030 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliğinin 26. Maddesinin 3. bendinin (b) fıkrasında belirtilen “İmar planlarında bulunan sosyal ve teknik altyapı alanlarının kaldırılması, küçültülmesi veya yerinin değiştirilmesine dair plan değişiklikleri zorunluluk olmadıkça yapılmaz. Zorunlu hallerde böyle bir değişiklik yapılabilmesi için: İmar planında yer alan yol hariç sosyal ve teknik altyapı alanlarının ve kamuya ait sosyal ve kültürel tesis alanlarının kaldırılabilmesi veya küçültülmesi ancak bu tesislerin hitap ettiği hizmet etki alanı içinde eşdeğer yeni bir alanın ayrılması suretiyle yapılabilir... ” ifadesi gereğince eş değer alan belirlenmesi halinde bu alanın Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliğinin 21. Maddesinin 8. bendi “Çevre kirliliği oluşturmayan mevcut veya ilave ihtiyaç duyulan sosyal ve teknik altyapı alanlarının, öncelikle söz konusu hizmetleri yürütmekle yükümlü kurum ve kuruluşların varsa kendi mülkiyeti veya tasarrufundaki alanlar üzerinde planlanması esastır. ” gereğince mümkün olabildiğince mevcut kamu mülkiyetindeki taşınmazların üzerine yerleştirilmesi, oluşabilecek kamulaştırma maliyetlerinin asgari düzeyde tutulması açısından önem arz etmektedir. Bununla birlikte kamuya ayrılan alanların uygulama esnasında kamuya bedelsiz terk edilmesi konusunun plan notlarına işlenmesi hususunda gereğini bilgilerinize rica ederim.”
Denilmektedir.
İlgi (c) İBB, İSKİ Genel Müdürlüğü Yazısında;
“Planlama alanı yüzeysel su kaynaklarımızın su toplama havzaları dışında kalmaktadır. Söz konusu plan değişikliği tekliflerinin ilgili belediye tarafından onaylanarak yürürlüğe girmesi halinde İdaremizce esas alınmasında sakınca bulunmamakta olup mezkûr alana ait mevcut altyapı tesislerimizi gösterir paftalar yazımız ekinde gönderilmektedir. Yapılacak uygulama çalışmalarında, İdaremize ait ekte gönderilen paftadaki her türlü mevcut tesislerimiz ile iş sonu projesi tarafımıza ulaşmamış, İSKİ'de kaydı bulunmayan, belediyesince veya halk tarafından yapılmış altyapı tesislerine zarar verilmemelidir.”
Denilmektedir.
İlgi (d) İBB, Deprem Risk Yönetimi ve Kentsel İyileştirme Daire Başkanlığı, Deprem Zemin İnceleme Müdürlüğü Yazısında;
“Planlama alanı belediyesince hazırlattırılan İmar Planlarına Esas 1/1000 Ölçekli Yerleşime Uygunluk çalışmalarından kısmen “YU-2 Önlemli Alanlar”, kısmen de “AD Alan Dışı” lejantlı alanlarda kalmaktadır. Sonuç olarak, öncelikle planlama öncesinde AD lejantlı alanlar için imar planına yönelik, ilgi (b) yönetmelik gereği ve ilgi (c) genelge doğrultusunda, yerleşime uygunluk amaçlı 'Ayrıntılı Jeolojik-Jeoteknik Etüt Çalışması" yapılarak, hazırlanacak harita ve raporun Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Mekânsal Planlama onaylatılması gerekmektedir.”
Denilmektedir.
DEĞERLENDİRME VE SONUÇ
21.12.2015 tasdik tarihli Şile Merkez Nazım İmar Planı Değişikliği ve 12.06.2015 tasdik tarihli Şile Merkez I. Etap Uygulama İmar Planı Değişikliği ile Orman Alanı’na alınan ve 6292 sayılı Kanun kapsamında Orman Kadastro Haritası incelendiğinde bahse konu olan parsellerin Kesinleşen Orman Hattı Sınırı içerisinde kalmadığı tespit edilen parsellere ilişkin yapılan hatanın giderilmesi ve vatandaşların mağduriyetlerinin giderilmesi amacıyla plan değişikliği teklifi hazırlanmıştır. Bu sebeple Meri 1/1000 Ölçekli plan kararlarına ve hükümlerine aykırılık teşkil etmediği şeklinde değerlendirilmektedir.
Meşrutiyet Mahallesi,1292, 1294, 1295, 1296 Parseller Ve 1298 Parselin Bir Kısmına Ait 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifinde;
1. Plan Değişikliği Onama Sınırı İçerisindeki Alan, İstanbul İli, Şile İlçesi, Meşrutiyet Mahallesi, 1292, 1294, 1295, 1296 Parseller Ve 1298 Parselin Bir Kısmını Kapsamaktadır.
2. Plan Değişikliği Onama Sınırı İçerisindeki Alan Kısmen “Günübirlik Tesis Alanları” Ve Kısmen "Yol Alanı"Dır.
3. Ayrıntılı Jeolojik-Jeoteknik Etüt Çalışması Yapılmadan Ve Yetkili Birime Onaylatılmadan Uygulama Yapılamaz.
4.Belirtilmeyen Hususlarda Yürürlükteki Meri İmar Planı İle Meri İmar Yönetmeliği Hükümlerine Uyulacaktır.
Şeklinde plan hükümleri bulunmaktadır.
İlgi (a) Başkanlık oluru ile hazırlanan Meşrutiyet Mahallesi, 1292, 1294, 1295, 1296 Parseller Ve 1298 Parselin Bir Kısmına Ait 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği teklifi yazımız ekinde olup Yürürlükteki yasalar ve yönetmelikler ile 3194 sayılı yasanın 8. Maddesine göre değerlendirilerek karar almak üzere Belediye Meclisine havalesi onayınıza arz olunur.
Rapor, İmar Komisyonu Başkanlığımızca incelenip karara bağlanılması üzerine havale olunmuştur.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ
Şile İlçesi, Meşrutiyet Mahallesi, 1292, 1294, 1295, 1296 Parseller Ve 1298 Parselin Bir Kısmına Ait 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği teklifi incelenmiş olup; Plan ve Proje Müdürlüğünün teklif etmiş olduğu şekilde komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Şile Belediye Meclisimizin onayına sunulur. 03/03/2020
KARAR: Yapılan görüşmeler sonuncunda raporunun olduğu gibi karar olarak kabulüne;
Şile Belediye Meclisinin 2020 yılı Mart ayı toplantısının ikinci birleşiminde,
Oy birliğiyle karar verildi.
T.C.
ŞİLE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Karar No : 2020/27
Karar Tarihi : 06/03/2020
ŞİLE BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİFİN ÖZÜ: Şile İlçesi, Şile İlçesi, Kervansaray Mahallesi 0/342 parsele ilişkin 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifi.
02/03/2020 tarihli Mart Ay’ı I. Dönem Meclis Toplantısından İmar Komisyonuna havale edilen Plan ve Proje Müdürlüğü raporunun görüşülmesine geçildi.
KONUNUN ÖZÜ: Belediyemiz Plan ve Proje Müdürü tarafından sunulan Şile İlçesi, Kervansaray Mahallesi 0/342 parsele ait 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifi aşağıdadır.
BAŞKANLIK MAKAMI’NA
a. 09.01.2020 tarih ve 2019-23656 sayılı Başkanlık Oluru.
b. 11.02.2020 tarih 310.06/238-28634 sayılı İBB Deprem Zemin İnceleme Müdürlüğü yazısı.
c. 29.01.2020 tarih ve TN:115334-805-19755 sayılı İBB Kamulaştırma Müdürlüğü yazısı.
d. 29.01.2020 tarih ve E.20200049981 sayılı İSKİ Genel Müdürlüğü, Plan Proje ve Yatırım Dairesi Başkanlığı
TEKLİF
İlgi (a) Başkanlık oluru ile Kervansaray Mahallesi 0/342 sayılı parselde içerisinde bekleme salonları, kütüphane, düğün salonu, gelin ve damat odalarının bulunduğu, özel günlerde toplanma ve organizasyonları gerçekleştirmek amacıyla “Köy Konağı” yapılması hedeflenmektedir. Bu kapsamda 0/342 parsel ve bir kısım kadastral boşluğu kapsayan alan “Belediye Hizmet Alanı” rumuzuna alınmış olup, 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı teklif dosyası yazımız ekinde sunulmuştur.
1/1000 ölçekli plan değişikliği çalışmalarının hazırlanarak değerlendirilmek üzere Belediye Meclisine iletilmesi amacıyla ilgi (a) Başkanlık Oluru alınmış olup, bu doğrultuda kurum görüşleri istenmiştir. Bu kapsamda ilgi (b), (c) ve (d) kurum görüşleri tarafımıza iletilmiştir.
MERİ PLANLARDAKİ DURUMU
İstanbul İli, Kervansaray Mahallesi hudutları dâhilinde kalan ve plan değişikliğine konu olan bölge 20.07.2011 tasdik tarihli Şile İlçesi Ömerli Havzası 1/5000 Ölçekli Nazım İmar sınırları içerisinde kalırken, 13.09.2013 tasdik tarihli Kervansaray Köyü Uygulama İmar Planı sınırları içerisinde yer almaktadır.
MEVCUT DURUM
Plan değişikliğine konu alan üzerinde herhangi bir yapı bulunmamaktadır.
KAMU KURUM VE KURULUŞ GÖRÜŞLERİ
İlgi (b) İBB, Deprem Risk Yönetimi ve Kentsel İyileştirme Daire Başkanlığı, Deprem Zemin İnceleme Müdürlüğü Yazısında;
“Planlama alanına ait, imar planlarına esas "Yerleşime Uygunluk Çalışmaları" bulunmamaktadır. Sonuç olarak, imar planlaması öncesinde ilgi(b) yönetmelik gereği ve ilgi(c) genelge doğrultusunda söz konusu projenin de göz önüne alındığı yerleşime uygunluk amaçlı "Ayrıntılı Jeolojik-Jeoteknik Etüt Çalışması" yapılarak, hazırlanacak harita ve raporun Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Mekânsal Planlama Genel Müdürlüğünün ilgili birimine onaylatılması gerekmektedir.’’ Denilmektedir.
İlgi (c) İBB, Kamulaştırma Müdürlüğü Yazısında;
“Konu incelenmiş olup; söz konusu alana ait Müdürlüğümüzde herhangi bir kamulaştırma işlemi mevcut değildir.” Denilmektedir.
İlgi (d) İBB, İSKİ Genel Müdürlüğü Yazısında;
“İlgi (b) Yönetmelik'in 6.9.a maddesi gereği imar planlan hazırlanırken veya mevcut planlar revize edilirken İdaremiz olumlu görüşünün alınması, 6.3 maddesi gereği de Büyükşehir Belediye Başkanlığınca onaylanan meri imar planlarının İdaremiz uygulamalarında esas alınması gerekmektedir. İlgi (b) Yönetmelik'in 6.9.e maddesi ile ilgi (c) Yönerge'nin 8.3 maddesi gereği de nüfus yoğunluğunu arttırıcı olmamak kaydıyla İdaremiz uygulamalarında esas alman meri planlarda plan değişikliği yapılabilmektedir.
Plan değişikliği teklifine ait plan paftaları ve plan açıklama raporu incelenmiş; meri nazım imar planında söz konusu alanın kısmen "Dini Tesis Alanları", kısmen "Köy Konakları Alanı"nda, meri uygulama imar planında ise kısmen "Meydan", kısmen de "Köy Konağı" alanında kaldığı, plan değişikliği teklifleri ile "Belediye Hizmet Alanı" fonksiyonuna alındığı plan notlarının 2. maddesinde ise alanda yapılabilecek tesislerin belirtildiği görülmüştür.
İlgi (b) Yönetmeliğin 6.9.d.4 maddesi: "Uzun mesafeli koruma alanlarında; tuz ile metal sertleştirme, metal kaplama, asitle yüzey temizleme, tekstil boyama ve emprime baskı, hurda plastik yıkama, liftli yıkama-yağlama, yanıcı, parlayıcı, patlayıcı kimyasal madde depoları, imalatından sanayi atıksuyu kaynaklanan kimyasal madde üretim tesisleri, hurda kâğıttan kâğıt imal tesisleri, ham deri işleme, asit imal ve dolum yerleri, zirai mücadele ilacı imal ve dolum yerleri, pil, batarya, akü imal yerleri, domuz çiftlikleri, ilaç sentez fabrikaları, ağır metal tuzu üretimi, cam yıkama, yün yıkama, kimyevi madde depoları ve akaryakıt dolum tesisleri fonksiyonlarına yer verilemez. Katı atık nihai depolama ve bertaraf tesislerine uzun mesafeli koruma alanının orta mesafeli koruma alanı sınırından itibaren yatay olarak 3 (üç) km genişliğindeki kısmında izin verilemez. Yukarda belirtilenlerin dışındaki faaliyetler konusunda, 28.10.2017 tarih ve 30224 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan İçme-Kullanma Suyu Havzalarının Korunmasına Dair Yönetmelik hükümleri uygulanır." hükmünde olup bu hükmün plan notlarına eklenmesi, taslak planların plan notlarının 2. maddesinde belirtilen Atık İsleme Tesisinin plan notlarından çıkartılarak, alanda liftli vıkama-vaslama yapılamayacağı hususunun plan notlarında belirtilmesi gerekmektedir. Ayrıca açıklanmayan hususlarda İSKİ İçme Suyu Havzaları Yönetmeliğine uyulacağı hükmünün plan notlarına eklenmesi gerekmektedir.’’ Denilmektedir.
DEĞRLENDİRME VE SONUÇ
Kervansaray Mahallesinde 0/342 parsel de kamu yararı sağlanması amacıyla köy konağı projesi yapılması hedeflenmektedir. Bu sebeple Meri 1/1000 Ölçekli plan kararlarına ve hükümlerine aykırılık teşkil etmediği şeklinde değerlendirilmektedir.
Kervansaray Mahallesi 0/342 parsele ait 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifinde;
1.Plan Değişikliği Onama Sınırı İçerisindeki Alan, İstanbul İli, Şile İlçesi, Kervansaray Mahallesi, 342 Parseli Ve Bir Kısım Kadastral Boşluğu Kapsamaktadır.
2.Plan Değişikliği Onama Sınırı İçerisindeki Alan Belediye Hizmet Alanıdır. Belediyelerin Görev Ve Sorumlulukları Kapsamındaki Hizmetlerinin Götürülebilmesi İçin Gerekli İtfaiye, Acil Yardım Ve Kurtarma, Ulaşıma Yönelik Transfer İstasyonu, Araç Ve Makine Parkı, Bakım Ve İkmal İstasyonu, Garaj Ve Triyaj Alanları, Belediye Depoları, Asfalt Tesisi, Atık İşleme Tesisi, Zabıta Birimleri, Mezbaha, Ekmek Üretim Tesisi, Pazar Yeri, Teknik Eğitim Bilgi Beceri Ve Meslek Edindirme Kursları Vb. Eğitim Yapıları, Köy Konağı Ve Muhtarlık Gibi Yönetimsel Yapılar, Halı Dokumacılığı, Şile Bezi Dokumacılığı Ve İşletmeciliğine Yönelik Geleneksel El Sanatları Atölyeleri, Nikah Salonu, Küçük Ölçekli Sağlık Tesisleri (Ana Sağlık, Dispanser, Aile Sağlığı Merkezi, Sağlık Ocağı Gibi V.B.), İdari, Sosyal Ve Kültürel Merkez Gibi Mahallî Müşterek Nitelikteki İhtiyaçları Karşılamak Üzere Kurulan Tesisler, Yerel Yönetimlerce Belediye Hizmet Binası, Belediye Hizmet Birimlerinin Yer Aldığı Yapılar, Otopark, Spor Tesisi, Halk Eğitim Merkezi, Gençlik Merkezi İle Sermayesinin Yarıdan Fazlası Belediyeye Ait Olan Şirketlerin Sahip Olduğu Tesislerin Yapılabileceği Alandır.
3.Ayrıntılı Jeolojik- Jeoteknik Etüt Çalışması Yapılmadan Uygulama Yapılamaz.
4.Belirtilmeyen Hususlarda Yürürlükteki Meri 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı İle Meri İmar Yönetmeliği Hükümlerine Uyulacaktır.
Şeklinde plan hükümleri bulunmaktadır.
İlgi (a) Başkanlık oluru ile hazırlanan Kervansaray Mahallesi 0/342 parsele ait 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifi yazımız ekinde olup Yürürlükteki yasalar ve yönetmelikler ile 3194 sayılı yasanın 8. Maddesine göre değerlendirilerek karar almak üzere Belediye Meclisine havalesi onayınıza arz olunur.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ
Şile İlçesi, Şile İlçesi, Kervansaray Mahallesi 0/342 parsele ilişkin 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği incelenmiş olup; Plan ve Proje Müdürlüğünün teklif etmiş olduğu şekilde komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Şile Belediye Meclisimizin onayına sunulur. 03/03/2020
KARAR: Yapılan görüşmeler sonuncunda raporunun olduğu gibi karar olarak kabulüne;
Şile Belediye Meclisinin 2020 yılı Mart ayı toplantısının ikinci birleşiminde,
Oy birliğiyle karar verildi.
T.C.
ŞİLE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Karar No : 2020/28
Karar Tarihi : 06/03/2020
ŞİLE BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİFİN ÖZÜ: Şile İlçesi, Teke Mahallesi Cami ve Çevresindeki yol alanına ilişkin 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifi.
02/03/2020 tarihli Mart Ay’ı I. Dönem Meclis Toplantısından İmar Komisyonuna havale edilen Plan ve Proje Müdürlüğü raporunun görüşülmesine geçildi.
KONUNUN ÖZÜ: Belediyemiz Plan ve Proje Müdürü tarafından sunulan Teke Mahallesi 0/1102 parsele ait teklif aşağıdadır.
BAŞKANLIK MAKAMI’NA
İlgi : : a) 24.12.2018 tarih ve 2018-30987 sayılı Şile Belediyesi Başkanlık oluru
b) 02.12.2019 tarih ve TN:1332402-8617-172981 sayılı İBB Kamulaştırma Müdürlüğü yazısı.
c) 02.12.2019 tarih ve E.20190528371 sayılı İBB İSKİ Genel Müdürlüğü yazısı.
d) 13.12.2019 tarih ve 1354-181126 sayılı İBB Deprem Zemin İnceleme Müdürlüğü yazısı.
e) 17.12.2019 tarih ve 1490-182708 sayılı İBB Yeşil Alan ve Tesisler Yapım Müdürlüğü yazısı.
f) 19.12.2019 tarih ve 1427330-2403-185052 sayılı İBB Ulaşım Planlama Müdürlüğü yazısı.
g) 27.11.2019 tarih ve E.787329 sayılı Şile Kaymakamlığı İlçe Müftülüğü yazısı.
TEKLİF
İlgi (a) Başkanlık oluru ile Teke Mahallesi, 1102 parsel sayılı taşınmaz üzerinde “Dini Tesis ve 10 Metrelik Yol alanı” lejantında bulunan alanın ve söz konusu parselin çevresindeki yolların düzenlenmesine yönelik 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği teklifi kararı alınmıştır.
1/1000 ölçekli plan değişikliği çalışmalarının hazırlanarak değerlendirilmek üzere Belediye Meclisine iletilmesi amacıyla ilgi (a) Başkanlık Oluru alınmış olup, bu doğrultuda kurum görüşleri istenmiştir. Bu kapsamda ilgi (b), (c), (d), (e), (f) ve (g) kurum görüşleri tarafımıza iletilmiştir.
MERİ PLANLARDAKİ DURUMU
Teke Mahallesi, 1102 parsel, 27.10.2013 tasdik tarihli 1/1000 ölçekli Teke Mahallesi Uygulama İmar Planında “E:0.35 H:6.50 Konut Alanı” kısmen “E:0.15 H:6.50 Konut Alanı” kısmen “Tarımsal Nitelikli Alan” kısmen “Yol Alanı” ve kısmen de “Dini Tesis Alanı” lejantında kalmaktadır.
Teke Mahallesi 0/1102 sayılı parsel 15.10.2012 tasdik tarihli 1/5000 Ölçekli Şile İlçesi Darlık Kabakoz İsaköy Havzası Nazım İmar Planı’nda; kısmen “Köy Yerleşim Alanları (60 Ki/ha)” kısmen “Kırsal Niteliği Korunacak Alanlar (25 Kişi/ha)” kısmen “Yol Alanı” kısmen “Tarımsal Nitelikli Alan” ve kısmen de “Dini Tesisleri Alanı” lejantında kalmaktadır.
MEVCUT DURUM
Plan değişikliğine konu olan alan üzerinde halihazırda 4 yapı bulunmakta olup Dini Tesis Alanı ve E:0.35 Yençok 2 Kat Konut Alanı bulunmaktadır.
KAMU KURUM VE KURULUŞ GÖRÜŞLERİ
İlgi (b) İBB, Kamulaştırma Müdürlüğü Yazısında;
“Müdürlüğümüz tarafından yapılan incelemede; ilgi yazınız ekindeki imar planı değişikliği bilgi paftasında yer alan bölge ile ilgili yürütülen herhangi bir kamulaştırma işlemi tespit edilememiştir. Bununla birlikte hazırlanan 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliği plan hükümlerine “İmar planında donatı olarak ayrılan alanların kamunun eline bedelsiz geçmeden bahse konu taşınmazın imarlı kısımlarında uygulama yapılamaz.” Şeklinde plan notu işlenmesi hususunda bilgi ve gereğini rica ederim.”
Denilmektedir.
İlgi (c) İBB, İSKİ Genel Müdürlüğü Yazısında;
“Plan sahası Kabakoz Baraj Havzası’nın uzun (2000m-5000m) mesafeli koruma alanında ve İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi kararlarıyla kabul edilen meri plan sahalarında kalmaktadır.
İlgi (b) Yönetmelik'in 6.9.a maddesi gereği imar planlan hazırlanırken veya mevcut planlar revize edilirken İdaremiz olumlu görüşünün alınması, 6.3 maddesi gereği de Büyükşehir Belediye Başkanlığınca onaylanan meri imar planlarının İdaremiz uygulamalarında esas alınması gerekmektedir. İlgi (b) Yönetmelik'in 6.9.e maddesi ile ilgi (c) Yönerge'nin 8.3 maddesi gereği de nüfus yoğunluğunu arttırıcı olmamak kaydıyla İdaremiz uygulamalarında esas alman meri planlarda plan değişikliği yapılabilmektedir.
İlgi (a) yazı ve eki taslak 1/1000 ölçekli plan değişikliği dosyasında yapılan incelemede, meri planda Dini Tesis Alanında kalan alanın bir kısmının E:0,35 h:6,50 Konut Alamna alındığı, planlama alanının güneyinde bulunan 10.00 metrelik imar yolunun 7.00 metreye düşürüldüğü ve planlama alanının doğu ve batısında kalan bir kısım yol alanlarının iptal edildiği tespit edilmiştir. Plan raporunda nüfus hesabının gönderilmediği ancak yapılan değerlendirme neticesinde söz konusu plan değişikliği teklifi ile meri plana ait yoğunluk değerlerinin arttırıldığı görülmektedir.
Netice olarak, söz konusu plan değişikliği teklifi nüfus yoğunluğunu arttırıcı nitelik taşımasından dolayı ilgi (b) Yönetmelik ve ilgi (c) Yönerge hükümlerine göre İdaremizce uygun bulunmamıştır.”
Denilmektedir.
İlgi (d) İBB, Deprem Risk Yönetimi ve Kentsel İyileştirme Daire Başkanlığı, Deprem Zemin İnceleme Müdürlüğü Yazısında;
“Planlama alanına ait, imar planlarına esas “Yerleşime Uygunluk Çalışmaları” bulunmamaktadır.
Sonuç olarak, imar planlaması öncesinde ilgi(b) yönetmelik gereği ve ilgi(c) genelge doğrultusunda söz konusu projenin de göz önüne alındığı yerleşime uygunluk amaçlı "Ayrıntılı Jeolojik-Jeoteknik Etüt Çalışması" yapılarak, hazırlanacak harita ve raporun Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Mekansal Planlama Genel Müdürlüğünün ilgili birimine onaylatılması gerekmektedir.”
Denilmektedir.
İlgi (e) İBB, Park Bahçe ve Yeşil Alan Daire Başkanlığı, Yeşil Alan ve Tesisler Yapım Müdürlüğü Yazısında;
“Söz konusu plan tadilatı teklifinin dosyasında yapılan inceleme sonucu; yürürlükte olan imar planlarındaki toplam donatı alanı miktarının azaltılacağı, yapı ve nüfus yoğunluğunun ise arttırılacağı görüldüğünden; hazırlanan plan tadilatı teklifi komisyonumuzca uygun görülmemektedir.”
Denilmektedir.
İlgi (f) İBB, Ulaşım Daire Başkanlığı, Ulaşım Planlama Müdürlüğü Yazısında;
“Şile İlçesi, Teke Mahallesi, 1101 parselde yer alan Dini Tesis Alanının bir kısmının E:0.35 H:6.50 yapılanma koşullarında Konut Alanına alınması ve çevresindeki yol alanlarına ilişkin düzenlemeyi içeren 1/1.000 ölçekli plan değişikliği teklifi; yol donatısını azaltıcı nitelikte olduğu ve teklifin bölgeye ilave inşaat alanı getirerek ulaşım aksları üzerinde ilave talep yaratarak trafik yoğunluğunu arttıracağı tespit edildiğinden bölgesel ulaşım sistemi açısından uygun bulunmamıştır.”
Denilmektedir.
İlgi (g) Şile Kaymakamlığı, İlçe Müftülüğü Yazısında;
“Teke Mahallesi 0/1102 parselde bulunan Dini Tesis Alanı ve çevresindeki yol alanlarına ilişkin 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Plan Değişikliği Müftülüğümüzce uygun görülmüştür.”
Denilmektedir.
DEĞERLENDİRME VE SONUÇ
Planlama alanı, köy yerleşik alanı içerisindeki yol ve Dini Tesis Alanını kapsamakta olup, üzerinde Dini Tesis Alanı lejantı bulunan 1102 parsel sayılı taşınmazdaki terk oranının %45 üzerinde olması (%78 terk) nedeniyle Dini Tesis Alanı’nın mevcutta kullandığı alanının korunması amacıyla 600 m²’ye düşürülmesi önerilmiştir. Ayrıca planlama alanının güneyinde bulunan 10 metrelik imar yolunun köy yerleşik alanında mevcut yapılar üzerinden geçmesi nedeniyle daraltılarak 7 Metreye düşürülmesi önerilmiştir. Planlama alanının doğu ve batısında kalan yol alanlarının aşağıdaki şemada belirtilen mevcut yapıların üzerinden geçmesi ve batıdaki yolun büyük çoğunluğunun Tarımsal Nitelikli Alan üzerinden geçmesi nedeniyle kaldırılması önerilmiştir.
Teke Mahallesi 0/1102 parsele ait 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifinde;
1) Plan değişikliği sınırı; Şile ilçesi Teke Mahallesi Bir Kısım Dini Tesis Alanı ve Yol Alanı kapsamaktadır.
2) Plan değişikliği sınırı içerisindeki alan kısmen ‘Yol Alanı’ kısmen “Tarımsal Niteliği Korunacak Alan” kısmen “Dini Tesis Alanı” kısmen “E:0.35 H:6.50 Konut Alanı” kısmen “E:0.15 H:6.50 Konut Alanı’dır.
3) Belirtilmeyen hususlarda meri İmar Plan Hükümleri ve ilgili meri İmar Yönetmeliği hükümleri geçerlidir.
4) Ayrıntılı jeolojik - jeoteknik etüt çalışması yapılmadan uygulama yapılamaz.
Şeklinde plan hükümleri bulunmaktadır.
İlgi (a) Başkanlık oluru ile hazırlanan Teke Mahallesi 0/1102 parsel ve çevresine ait 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifi yazımız ekinde olup yürürlükteki yasalar ve yönetmelikler ile 3194 sayılı yasanın 8. Maddesine göre değerlendirilerek karar almak üzere Belediye Meclisine havalesi onayınıza arz olunur.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ
Şile İlçesi, Teke Mahallesi Cami ve Çevresindeki yol alanına ilişkin 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifi incelenmiş olup; Ek Bilgi Paftasında gösterildiği gibi düzenlenmesi halinde komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Şile Belediye Meclisimizin onayına sunulur. 03/03/2020
KARAR: Yapılan görüşmeler sonuncunda raporunun olduğu gibi karar olarak kabulüne;
Şile Belediye Meclisinin 2020 yılı Mart ayı toplantısının ikinci birleşiminde,
Oy birliğiyle karar verildi.