T.C.
ŞİLE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Karar No : 2020/12
Karar Tarihi : 03/02/2020
ŞİLE BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİFİN ÖZÜ: Belediyemizin Banka Hesaplarına ve Taşınır/Taşınmazlarının haczedilemeyeceği hk.
TALEP: Bu konuda Mali Hizmetler Müdürü Haydar KONDİ’nin hazırladığı rapor okundu.
RAPOR:
BAŞKANLIK MAKAMINA
5393 sayılı Belediye Kanununun 15 inci maddesinin son fıkrasında; “Belediyenin proje karşılığı borçlanma yoluyla elde ettiği gelirleri, şartlı bağışlar ve kamu hizmetlerinde fiilen kullanılan malları ile belediye tarafından tahsil edilen vergi, resim ve harç gelirleri haczedilemez.” denilmektedir. Ayrıca; “(Ek fıkra: 10/09/2014-6552/121 md.) İcra dairesince haciz kararı alınmadan önce belediyeden borca yeter miktarda haczedilebilecek mal gösterilmesi istenir ve haciz işlemi sadece gösterilen bu mal üzerine uygulanır. On gün içinde yeterli mal beyan edilmemesi durumunda yapılacak haciz işlemi, alacak miktarını aşacak veya kamu hizmetlerini aksatacak şekilde yapılamaz.” hükmü yer almaktadır.
Belediyeler, kanunlarla verilen görevleri yerine getirmek suretiyle kamu hizmeti sunan kamu tüzel kişileridir. Belediyenin yaptığı hizmetler, toplumun genel ve ortak ihtiyaçlarını karşılamak için kamu yararı gözetilerek yapılan, sürekli ve düzenli çalışmalardır. Bu çalışmaların kesintiye uğramadan devam edebilmesi amacıyla, 5393 sayılı Belediye Kanununun 15 inci maddesinin son fıkrası hükümleri uygulanması gerekmektedir.
Bu kapsamda; Belediyemizin aşağıda belirtilen mevcut banka ve PTT posta çeki hesapları aynı zamanda maaş hesabı olarak kullanılmakta olup, Türkiye genelinde bulunan veya açılacak olan Cari, Fon Hesapları, Belediyenin Proje karşılığı borçlanma yoluyla elde ettiği gelirleri, İller Bankası Payları, Şartlı Bağışlar, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunun ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunun ilgili maddeleri doğrultusunda her ne suretle olursa olsun idarece alınan teminatlar, Belediyemize kişi, kurum vb. tarafından yatırılan vergi, resim, harç, ücret, vb. gelirler veya Belediyemiz Mali Hizmetler Müdürlüğü Tahsilat Servisi tarafından teslimat müzekkeresi ile yatırılan, aktarılan paraların tüm bankacılık hizmet ve işlemlerinden faydalandırılmak suretiyle kamu hizmetlerinde kullanılmak üzere aşağıda belirtilen tüm hesaplara yatırıldığı ve yeni açılacak tüm hesaplara yatırılacağı, ayrıca Belediyemiz adına kayıtlı veya tahsisli taşınır/taşınmaz malların kamu hizmetlerinde kullanıldığı ve bundan böyle kamu hizmetlerinde kullanılacağından bahisle ilgili kanun hükümleri kapsamında haczedilemeyeceği hususunun meclise havalesini arz ederim.
S.NO |
BANKA VE ŞUBE ADI |
HESAP NUMARASI |
HESAP ADI/KULLANIM AMACI |
1 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR21 0001 2009 7970 0004 0000 01 |
MAAŞ HESABI |
2 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR38 0001 2009 7970 0007 0000 02 |
ÇTV (MAAŞ) HESABI |
3 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR11 0001 2009 7970 0007 0000 03 |
EMLAK VERGİSİ (MAAŞ) HESABI |
4 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR81 0001 2009 7970 0007 0000 04 |
İLLER BANKASI (MAAŞ) HESABI |
5 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR97 0001 2009 7970 0007 0000 07 |
YAPI DENETİM (MAAŞ) HESABI |
6 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR43 0001 2009 7970 0007 0000 09 |
İŞKUR (MAAŞ) HESABI |
7 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR16 0001 2009 7970 0007 0000 10 |
AB PROJESİ (MAAŞ) HESABI |
8 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR86 0001 2009 7970 0007 0000 11 |
ŞİLE BEZİ TESİSİ İŞLETMESİ (MAAŞ) HESABI |
9 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR59 0001 2009 7970 0007 0000 12 |
ŞİLE BEZİ TESİSİ İŞLETMESİ (MAAŞ) HESABI |
10 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR32 0001 2009 7970 0007 0000 13 |
MUHTARLIK (MAAŞ) HESABI |
11 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR05 0001 2009 7970 0007 0000 14 |
GECEKONDU (MAAŞ) HESABI |
12 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR75 0001 2009 7970 0007 0000 15 |
OTOMATİK ÖDEME (MAAŞ) HESABI |
13 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR71 0001 2009 7970 002L 1002 03 |
VEZNE POS (MAAŞ) HESABI |
14 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR36 0001 2009 7970 0058 0000 19 |
PROJE (MAAŞ) HESABI |
15 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR65 0001 2009 7970 0007 0000 01 |
CARİ (MAAŞ) HESABI |
16 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR59 0001 2009 7970 002L 1001 28 |
VEZNE POS (MAAŞ) HESABI |
17 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR32 0001 2009 7970 002L 1001 29 |
VEZNE POS (MAAŞ) HESABI |
18 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR44 0001 2009 7970 002L 1002 04 |
VEZNE POS (MAAŞ) HESABI |
19 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR73 0001 2009 7970 002L 1005 55 |
VEZNE POS (MAAŞ) HESABI |
20 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR46 0001 2009 7970 002L 1005 56 |
VEZNE POS (MAAŞ) HESABI |
21 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR19 0001 2009 7970 002L 1005 57 |
VEZNE POS (MAAŞ) HESABI |
22 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR89 0001 2009 7970 002L 1005 58 |
VEZNE POS (MAAŞ) HESABI |
23 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR62 0001 2009 7970 002L 1005 59 |
VEZNE POS (MAAŞ) HESABI |
24 |
T. HALK BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR35 0001 2009 7970 002L 1005 60 |
VEZNE POS (MAAŞ) HESABI |
25 |
T. HALK BANKASI A.Ş. YEŞİLKÖY ŞUBESİ |
TR93 0001 2009 8900 0007 0000 02 |
PROJE (MAAŞ) HESABI |
26 |
T. HALK BANKASI A.Ş. YEŞİLKÖY ŞUBESİ |
TR66 0001 2009 8900 0007 0000 03 |
PROJE (MAAŞ) HESABI |
27 |
T. VAKIFLAR BANKASI T.A.O. ŞİLE ŞUBESİ |
TR17 0001 5001 5800 7303 4812 61 |
VEZNE POS (MAAŞ) HESABI |
28 |
T. VAKIFLAR BANKASI T.A.O. ŞİLE ŞUBESİ |
TR46 0001 5001 5800 7283 0010 32 |
VERGİ GELİRLERİ (MAAŞ) HESABI |
29 |
T. VAKIFLAR BANKASI T.A.O. ŞİLE ŞUBESİ |
TR47 0001 5001 5800 7300 3615 89 |
TELLALİYE (MAAŞ) HESABI |
30 |
T. VAKIFLAR BANKASI T.A.O. ŞİLE ŞUBESİ |
TR57 0001 5001 5800 7290 2325 72 |
EMLAK VERGİSİ (MAAŞ) HESABI |
31 |
T. VAKIFLAR BANKASI T.A.O. ŞİLE ŞUBESİ |
TR08 0001 5001 5800 7298 4436 31 |
YAPI DENETİM (MAAŞ) HESABI |
32 |
T. VAKIFLAR BANKASI T.A.O. MERCAN ŞUBESİ |
TR53 0001 5001 5800 7300 1202 42 |
PROJE (MAAŞ) HESABI |
33 |
T. VAKIFLAR BANKASI T.A.O. MERCAN ŞUBESİ |
TR15 0001 5001 5800 7298 9510 09 |
PROJE (MAAŞ) HESABI |
34 |
T.C. ZİRAAT BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR71 0001 0004 6205 6549 1650 01 |
VERGİ (MAAŞ) HESABI |
35 |
T.C. ZİRAAT BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR60 0001 0004 6205 6549 1650 05 |
OGS (MAAŞ) HESABI |
36 |
T.C. ZİRAAT BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR06 0001 0004 6205 6549 1650 07 |
YAPI DENETİM (MAAŞ) HESABI |
37 |
T.C. ZİRAAT BANKASI A.Ş. ŞİLE ŞUBESİ |
TR76 0001 0004 6205 6549 1650 08 |
DÖNÜŞÜM PROJELERİ ÖZEL (MAAŞ) HESABI |
38 |
T.C. ZİRAAT BANKASI A.Ş. AĞVA ŞUBESİ |
TR85 0001 0012 9505 6549 1650 03 |
VERGİ (MAAŞ) HESABI |
39 |
T.C. ZİRAAT BANKASI A.Ş. AĞVA ŞUBESİ |
TR20 0001 0012 9505 6549 1650 09 |
YAPI DENETİM (MAAŞ) HESABI |
40 |
T.C. ZİRAAT BANKASI A.Ş. AĞVA ŞUBESİ |
TR90 0001 0012 9505 6549 1650 10 |
ŞİLE (AĞVA) BELEDİYESİ EMLAK (MAAŞ) HESABI |
41 |
T.C. ZİRAAT BANKASI A.Ş. AĞVA ŞUBESİ |
TR63 0001 0012 9505 6549 1650 11 |
ŞİLE (AĞVA) BELEDİYESİ EMLAK (MAAŞ) HESABI |
42 |
T.C. ZİRAAT BANKASI A.Ş. AĞVA ŞUBESİ |
TR09 0001 0012 9505 6549 1650 13 |
ŞİLE (AĞVA) ÇELEBİ AHMET CAMİ (MAAŞ) HESABI |
43 |
T.C. ZİRAAT BANKASI A.Ş. AĞVA ŞUBESİ |
TR36 0001 0012 9505 6549 1650 12 |
ŞİLE (AĞVA) BELEDİYESİ CARİ (MAAŞ) HESABI |
44 |
PTT ŞİLE ŞUBESİ |
233001 |
POSTA ÇEKİ (MAAŞ) HESABI |
45 |
PTT ŞİLE ŞUBESİ |
114177 |
POSTA ÇEKİ (MAAŞ) HESABI |
46 |
PTT ŞİLE ŞUBESİ |
650516 |
POSTA ÇEKİ (MAAŞ) HESABI |
KARAR: Yapılan görüşmeler sonuncunda raporunun olduğu gibi karar olarak kabulüne;
Şile Belediye Meclisinin 2020 yılı Şubat ayı toplantısının birinci birleşiminde,
Oy birliğiyle karar verildi.
T.C.
ŞİLE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Karar No : 2020/13
Karar Tarihi : 07/02/2020
ŞİLE BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİFİN ÖZÜ: Yetki Verilmesi
RAPOR: Plan Bütçe Komisyonu tarafından hazırlanan rapor okundu.
03/02/2020 tarihli Şubat Ay’ı I. Dönem Meclis Toplantısından Plan Bütçe Komisyonuna havale edilen Plan ve Proje Müdürlüğü raporunun görüşülmesine geçildi.
BAŞKANLIK MAKAMINA
5393 sayılı Belediye Kanununun 18. Maddesinin (e) bendinde; “Taşınmaz mal alımına, satımına, takasına, tahsisine, tahsis şeklinin değiştirilmesine veya tahsisli bir taşınmazın kamu hizmetinde ihtiyaç duyulmaması halinde tahsisin kaldırılmasına; üç yıldan fazla kiralanmasına ve süresi otuz yılı geçmemek kaydıyla bunlar üzerinde sınırlı ayni hak tesisine karar vermek.” Yetkisi Belediye Meclisine verilmiştir.
İstanbul ili, Şile ilçesi, Karamandere Mahallesinde kayıtlı 1060,00 m² yüzölçümlü 124 parsel sayılı taşınmaz; 13.01.2017 tasdik tarihli Karamandere Mahallesi Uygulama İmar Planı kapsamında kısmen Cami alanı ve kısmen yol alanında kalmaktadır. Bahse konu taşınmazın üzerinde mevcutta Karamandere Camii bulunmakta olup parsel şahıs mülkiyetindedir.
Bu doğrultuda; ortaya çıkan mağduriyetin giderilmesi maksadıyla, tamamı Şile Belediyesine ait olan Karamandere mahallesi 180 parsel sayılı 760,00 m² yüzölçümlü taşınmazın 124 parsel sayılı taşınmaz ile 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. Maddesinin (e) bendine istinaden takas/trampa iş ve işlemler hususunda karar alınmak üzere Meclise havalesini arz ederim.
Rapor, Plan Bütçe Komisyon Başkanlığımızca incelenip karara bağlanılması üzerine havale olunmuştur.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ:
Belediyemiz Meclisinin 03/02/2020 tarihli toplantısında komisyonumuza havale olunan Belediyemiz Plan ve Proje Müdürü tarafından sunulan teklifin Komisyonumuzca incelenmesinde;
Ortaya çıkan mağduriyetin giderilmesi maksadıyla, tamamı Şile Belediyesine ait olan Karamandere mahallesi 180 parsel sayılı 760,00 m² yüzölçümlü taşınmazın 124 parsel sayılı taşınmaz ile 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. Maddesinin (e) bendine istinaden takas/trampa iş ve işlemler hususunda karar alınmak üzere teklif edilen takas/trampa işleminin SPK Gayrimenkul Uzmanı değerleme sonucu kamu zararı oluşmaması ile komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Şile Belediye Meclisimizin onayına sunulur. 07/02/2020
KARAR: Yapılan görüşmeler sonuncunda; Ortaya çıkan mağduriyetin giderilmesi maksadıyla, tamamı Şile Belediyesine ait olan Karamandere mahallesi 180 parsel sayılı 760,00 m² yüzölçümlü taşınmazın 124 parsel sayılı taşınmaz ile 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. Maddesinin (e) bendine istinaden takas/trampa iş ve işlemler hususunda karar alınmak üzere teklif edilen takas/trampa işleminin SPK Gayrimenkul Uzmanı değerleme sonucu kamu zararı oluşmaması adına;
Şile Belediye Meclisinin 2020 yılı Şubat ayı toplantısının ikinci birleşiminde,
Oy birliğiyle karar verildi.
T.C.
ŞİLE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Karar No : 2020/14
Karar Tarihi : 07/02/2020
ŞİLE BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİFİN ÖZÜ: Çavuş Mahallesi Şenpınar Sokağın Yol Aksının 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planına Göre Revize Edilmesi.
RAPOR: Harita ve Numaraj Komisyonu tarafından hazırlanan rapor okundu.
03/02/2020 tarihli Şubat Ay’ı I. Dönem Meclis Toplantısından Harita ve Numarataj Komisyonuna havale edilen İmar ve Şehircilik Müdürlüğü yol aksının revize edilmesi raporunun görüşülmesine geçildi.
KONUNUN ÖZÜ: Belediyemiz İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından Şubat Ayı Meclis Toplantısı Birinci bileşiminde görüşülmek üzere sunulan teklifte;
BAŞKANLIK MAKAMINA
“Adres ve Numaralamaya İlişkin Yönetmelik” in 31.07.2006 tarihi itibariyle yürürlüğe girmiş olması hasebi ile 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu’nun 7/g maddesi gereğince; meydan, bulvar, cadde, yol ve sokak ad ve numaraları ile bunlar üzerindeki binalara numara verilmesi işlerini gerçekleştirmekle Büyükşehir Belediyesi’ne görev, yetki ve sorumluluk verilmiştir. Binaların numaralandırılması, numaralandırılan binalara ait adreslerin ulusal adres veri tabanına işlenmesine ilişkin usul ve esasların belirlenmesi amacıyla da, 5490 sayılı “nüfus hizmetleri kanununun” 69. maddesine istinaden” girmiştir denilmektedir.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığının 12.04.2007 tarih ve 965 sayılı Meclis Kararı ile yapılmış olan Numarataj çalışması sırasında İlçemiz Çavuş Mahallesi Şenpınar Sokak olarak isimlendirilmiş yolun aksının 27.10.2013 tasdik tarihli Merkez 1.Etap Uygulama İmar Planına göre oluşturulmadığı tespit edilmiştir.
Bu bağlamda, Büyükşehir Belediye Başkanlığına gönderilmek üzere ekli Numarataj paftasında Şenpınar Sokak olarak isimlendirilmiş yolun aksının 27.10.2013 tasdik tarihli Merkez 1.Etap Uygulama İmar Planına göre revize edilmesi konusunun Meclisimizce görüşülerek karara bağlanması hususunu arz ederim.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ
Komisyonumuzca yapılmış olan incelemeler neticesinde;
İmar ve Şehircilik Müdürlüğünce talep edilen ekli Numarataj paftasında Şenpınar Sokak olarak isimlendirilmiş yolun aksının 27.10.2013 tasdik tarihli Merkez 1.Etap Uygulama İmar Planına göre revize edilmesi hususu;
Şile Belediye Meclisimizin onayına sunulur.07/02/2020
KARAR: Yapılan görüşmeler sonuncunda raporunun olduğu gibi karar olarak kabulüne;
Şile Belediye Meclisinin 2020 yılı Şubat ayı toplantısının ikinci birleşiminde,
Oy birliğiyle karar verildi.
T.C.
ŞİLE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Karar No : 2020/15
Karar Tarihi : 07/02/2020
ŞİLE BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİFİN ÖZÜ: Doğancılı Mahallesi Sokak İsmi Verilmesi.
RAPOR: Harita ve Numaraj Komisyonu tarafından hazırlanan rapor okundu.
03/02/2020 tarihli Şubat Ay’ı I. Dönem Meclis Toplantısından Harita ve Numarataj komisyonuna havale edilen İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün raporunun görüşülmesine geçildi.
KONUNUN ÖZÜ: 13.12.2019 tarih ve 2019-16048 sayılı dilekçe gereği Belediyemiz İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından Şubat Ayı Meclis Toplantısı Birinci bileşiminde görüşülmek üzere sunulan teklifte;
BAŞKANLIK MAKAMINA
“Adres ve Numaralamaya İlişkin Yönetmelik” in 31.07.2006 tarihi itibariyle yürürlüğe girmiş olması hasebi ile 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu’nun 7/g maddesi gereğince; meydan, bulvar, cadde, yol ve sokak ad ve numaraları ile bunlar üzerindeki binalara numara verilmesi işlerini gerçekleştirmekle Büyükşehir Belediyesi’ne görev, yetki ve sorumluluk verilmiştir. Binaların numaralandırılması, numaralandırılan binalara ait adreslerin ulusal adres veri tabanına işlenmesine ilişkin usul ve esasların belirlenmesi amacıyla da, 5490 sayılı “nüfus hizmetleri kanununun” 69. maddesine istinaden” girmiştir denilmektedir.
13.12.2019 tarih ve 2019-16048 sayılı dilekçe gereği Müdürlüğümüzce yapılan inceleme neticesinde; İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığının 16.12.2010 tarih ve 2781 sayılı Meclis Kararı ile yapılmış olan Numarataj çalışması sırasında ekli Numarataj paftasında işaretli imar yoluna isim verilmediği tespit edilmiş olup, talebin değerlendirilmesi ve Büyükşehir Belediye Başkanlığına gönderilmek üzere isimsiz sokağa sokak ismi verilmesi konusunun Meclisimizce görüşülerek karara bağlanması hususunu arz ederim.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ
Komisyonumuzca yapılmış olan incelemeler neticesinde;
İmar ve Şehircilik Müdürlüğünce talep edilen Doğancılı Mahallesinde mevcutta yer alan isimsiz imar yoluna Kırgız Sokak ismi verilmesi hususu;
Şile Belediye Meclisimizin onayına sunulur. 07/02/2020
KARAR: Yapılan görüşmeler sonuncunda raporunun olduğu gibi karar olarak kabulüne;
Şile Belediye Meclisinin 2020 yılı Şubat ayı toplantısının ikinci birleşiminde,
Oy birliğiyle karar verildi.
T.C.
ŞİLE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Karar No : 2020/16
Karar Tarihi : 07/02/2020
ŞİLE BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİFİN ÖZÜ: Şile İlçesi Sanayi Alanı 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı, Plan Notu Değişikliği.
RAPOR: İmar Komisyonu tarafından hazırlanan rapor okundu.
03/02/2020 tarihli Şubat Ay’ı I. Dönem Meclis Toplantısından İmar Komisyonuna havale edilen Plan ve Proje Müdürlüğü raporunun görüşülmesine geçildi.
KONUNUN ÖZÜ: Belediyemiz Plan ve Proje Müdürü tarafından sunulan Şile İlçesi, Sanayi Alanı Uygulama İmar Planı, Plan Notu Değişikliği Kapsamında 1/1000 Ölçekli UİP Değişikliği teklifi aşağıdadır.
BAŞKANLIK MAKAMI’NA
a. 28.08.2019 tarih ve 2019-16886 sayı ile Belediyemize kayıtlı dilekçe
b. 10.11.2019 tarih ve 2019-20746 sayılı Başkanlık Oluru.
c. 15.01.2020 tarih 310.06/93-9393sayılı İBB Deprem Zemin İnceleme Müdürlüğü yazısı.
d. 17.12.2019 tarih ve 8996-182484 sayılı İBB Kamulaştırma Müdürlüğü yazısı.
e. 07.01.2020 tarih ve 1384279-24453-48-3064 sayılı İBB Ulaşım Planlama Müdürlüğü yazısı.
f. 18.12.2019 tarih ve E.20190562331 sayılı İSKİ Genel Müdürlüğü, Plan Proje ve Yatırım Dairesi Başkanlığı
TEKLİF
İlgi (a) dilekçe ile talep edilen mağduriyetin giderilmesi adına, Şile İlçesi Sanayi Alanı 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı, Plan Notları kısmında yer alan A-Özel Hükümler Başlığında bulunan B-1 Sanayi Alanları, S1 Rumuzlu Sanayi Alanlarında yer alan “Minimum parsel büyüklüğü 3000 m2’den az olamaz” yapılanma koşulu ibaresinin “Minimum parsel büyüklüğü 1000 m2’den az olamaz” şeklinde yeniden düzenlenmesine ilişkin 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği teklifi İlgi (b) Başkanlık Oluru alınmış olup, teklif dosyası yazımız ekinde sunulmuştur.
İlgi(a) talep doğrultusunda 1/1000 ölçekli plan değişikliği çalışmalarının hazırlanarak değerlendirilmek üzere Belediye Meclisine iletilmesi amacıyla ilgi (b) Başkanlık Oluru alınmış olup, bu doğrultuda kurum görüşleri istenmiştir. Bu kapsamda ilgi (c), (d), (e) ve (f) kurum görüşleri tarafımıza iletilmiştir.
MERİ PLANLARDAKİ DURUMU
İstanbul İli, Balibey ve Çayırbaşı Mahallesi hudutları dâhilinde kalan ve plan değişikliğine konu olan bölge 17.12.2012 tasdik tarihli Şile Merkez Etkilenme Bölgesi 1/5000 Ölçekli Nazım İmar Planı sınırları içerisinde kalırken, 19.05.2013 tasdik tarihli Şile Sanayi Mahallesi 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı sınırları içerisinde yer almaktadır.
MEVCUT DURUM
Plan değişikliğine konu alan üzerinde kısmen yapılaşmış, Şile İlçesi’nin kullanımına yönelik Küçük Sanayi Alanı bulunmaktadır.
KAMU KURUM VE KURULUŞ GÖRÜŞLERİ
İlgi (c) İBB, Deprem Risk Yönetimi ve Kentsel İyileştirme Daire Başkanlığı, Deprem Zemin İnceleme Müdürlüğü Yazısında;
“Plan Notu değişikliğinin uygulanacağı alan “İstanbul Şile İmrendere Uygulama İmar Planı Alanı Jeoloji Raporu” çalışması kapsamında hazırlanan yerleşime uygunluk haritalarında kısmen “YU 1 (Yerleşime Uygun Alanlar), kısmen “YU2(Önlemli Alanlar) lejantlı alanlarda kalmakta olup söz konusu alanın büyük bir kısmında ise İmar Planlarına Esas “Yerleşime Uygunluk Çalışmaları” bulunmamaktadır.
İlgi yazıda ve eklerinde belirtilen ‘Plan Notu' değişikliği, planlama ve uygulama aşamalarında yapılması gereken jeolojik-jeoteknik ve zemin etüt çalışmaları ile ilgili hususları belirleyen yürürlükteki mevcut yasa, yönetmelik ve genelgeler doğrultusunda değerlendirilmiştir. Buna göre;
1-İIgi yazı ekinde belirtilen Plan Notu Hükümlerine “Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığınca 18.03.2018 tarihli 30364 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan ve 01.01.2019 tarihinde yürürlüğe giren “Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği”nde belirtilen esaslara uyulacaktır” ve “Meri İl İmar Yönetmeliği ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca 09.03.2019 tarihli ve 30709 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Zemin ve Temel Etüdü Uygulama Esasları ve Rapor Formatı” ve 31.08.2018 tarihli ve 150340 sayı ile yayımlanan “Kazı Güvenliği ve Alınacak Önlemler” genelgesinde belirtilen hususlar doğrultusunda uygulama yapılacaktır,” notunun konulması,
2-Yerleşime Uygunluk Çalışmaları bulunmayan yerlerde “Ayrıntılı Jeolojik-Jeoteknik Etüt Çalışması" yapılarak, hazırlanacak harita ve raporun Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Mekansal Planlama Genel Müdürlüğünün ilgili birimine onaylatılmadan, yapılaşma içeren planlamalar yapılmayacaktır” notunun konulması,
3-Mevcut planların onaylı ve yürürlükteki Jeolojik-Jeoteknik Etüt Raporu doğrultusunda gözden geçirilerek gerekmesi halinde revizyonların yapılması ve getirilen kat sınırlamalarına uyulması,
4-Uygulamaya yönelik yapılacak olan zemin etüt çalışmaları doğrultusunda mevcut yapıların zemin-temel, temel-yapı ve statik yönden irdelenip gerekli görülmesi durumunda teknik müdahalelerin yapılması gerekmektedir.
Sonuç olarak, planlama aşamasında yukarıda 1. ve 2. maddelerde belirtilen notların “Plan Notu” hükümlerine eklenmesi ayrıca söz konusu meri imar planında ve yukarıda belirtilen tüm hususlara bağlı kalınması koşuluyla 1/1000 ölçekli U.İ.Plan Notu değişikliği jeolojik bakımdan/uygun görülmektedir.’’ Denilmektedir.
İlgi (d) İBB, Kamulaştırma Müdürlüğü Yazısında;
“Konu incelenmiş olup; söz konusu alana ait Müdürlüğümüzde herhangi bir kamulaştırma işlemi mevcut değildir.” Denilmektedir.
İlgi (e) İBB, Ulaşım Planlama Müdürlüğü Yazısında;
“Sanayi Alanları içindeki üretim, imalat ve depolama tesisleri; uzun ve ağır tonajlı taşıtların giriş-çıkış, sirkülasyon-manevra, yükleme-boşaltma ve park yerleri ile ilgili ulaşım talebi oluşturmaktadır. Bu kapsamda sanayi tesisleri büyük alan kullanımına ihtiyaç duymakta olup; söz konusu ulaşım taleplerinin karşılanabilmesi için imar planında belirlenen minimum parsel büyüklüklerinin korunması gerekmektedir.
Bu doğrultuda “Minimum parsel büyüklüğü 3000 m2’den az olamaz” yapılanma koşulu ibaresinin “Minimum parsel büyüklüğü 1000 m’den olamaz” şeklinde yeniden düzenlenmesine ilişkin 1/1.000 ölçekli imar planı değişikliği teklifi bölgesel ulaşım sistemi açısından uygun bulunmamıştır.’’ Denilmektedir.
İlgi (f) İBB, İSKİ Genel Müdürlüğü Yazısında;
“Planlama alanı yüzeysel su kaynaklarımızın su toplama havzaları dışında kalmaktadır.
Söz konusu plan değişikliği teklifinin ilgili belediye tarafından onaylanarak yürürlüğe girmesi halinde İdaremizce esas alınmasında sakınca bulunmamaktadır.’’ Denilmektedir.
DEĞRLENDİRME VE SONUÇ
İlgi (a) talep dilekçesine konu olan 1/1000 ölçekli UİP Değişikliği teklifinin 19.05.2013 tt’li Şile İlçesi, Sanayi Bölgesi Uygulama İmar Planı’nın İstanbul-F23-D-08-C-4-B, rumuzlu paftası üzerine çizildiği, bahse konu alanın tasdik sınırı içine alınarak, plan notu değişikliği yapılmıştır.
Söz konusu plan değişikliğine ilişkin olarak; İlgi c) ile tarafımıza iletilen İBB Deprem Zemin İnceleme Müdürlüğünün kurum görüşünde yer alan, 1. ve 2. maddelerde belirtilen notların “Plan Notu” hükümlerine eklenmesi ayrıca söz konusu yazıda belirtilen tüm hususlara bağlı kalınması koşuluyla 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği teklifimiz Müdürlüğümüzce uygun görülmüştür.
İlgi (a) talep doğrultusunda ilgi (c) Başkanlık oluru ile hazırlanan Şile İlçesi, Sanayi Alanı 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı, Plan Notlarının A-Özel Hükümler başlığı altında B-l Sanayi Alanları, S1 Rumuzlu Sanayi Alanlarında yer alan "minimum parsel büyüklüğü 3000m2'den az olamaz" ibaresinin "minimum parsel büyüklüğü 1000 m2'den az olamaz" şeklinde yeniden düzenlenmesine yönelik 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği yürürlükteki yasalar ve yönetmelikler ile 3194 sayılı yasanın 8. Maddesine göre değerlendirilerek karar almak üzere Belediye Meclisine havalesi onayınıza arz olunur.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ
Şile İlçesi, Sanayi Alanı 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı, Plan Notu Değişikliğinin düzenlenmesi teklifi incelenmiş olup; Plan ve Proje Müdürlüğünün teklif etmiş olduğu şekilde komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Şile Belediye Meclisimizin onayına sunulur. 05/02/2020
KARAR: Yapılan görüşmeler sonuncunda raporunun olduğu gibi karar olarak kabulüne;
Şile Belediye Meclisinin 2020 yılı Şubat ayı toplantısının ikinci birleşiminde,
Oy birliğiyle karar verildi.
T.C.
ŞİLE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Karar No : 2020/17
Karar Tarihi : 07/02/2020
ŞİLE BELEDİYESİ MECLİS KARARI
TEKLİFİN ÖZÜ: Şile İlçesi, Meşrutiyet Mahallesi, 0/54 Parsel, 0/51 Parselin Bir Kısmı ve Tescil Harici Alana İlişkin 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği.
RAPOR: İmar Komisyonu tarafından hazırlanan rapor okundu.
03/02/2020 tarihli Şubat Ay’ı I. Dönem Meclis Toplantısından İmar Komisyonuna havale edilen Plan ve Proje Müdürlüğü raporunun görüşülmesine geçildi.
KONUNUN ÖZÜ: Belediyemiz Plan ve Proje Müdürü tarafından sunulan Meşrutiyet Mahallesi, 0/54 Parsel, 0/51 Parselin Bir Kısmı ve Tescil Harici Alana İlişkin teklif aşağıdadır.
BAŞKANLIK MAKAMI’NA
İlgi : a) 13.01.2020 tarih ve 2020-785 sayılı dilekçe.
b) 01.11.2019 tarih ve 1124-153682 sayılı İBB Deprem Zemin İnceleme Müdürlüğü yazısı.
c) 11.11.2019 tarih ve 1159-159809 sayılı İBB Yeşil Alan ve Tesisler Yapım Müdürlüğü yazısı.
d) 26.11.2019 tarih ve E.20190518922 sayılı İBB İSKİ Genel Müdürlüğü yazısı.
e) 16.12.2019 tarih ve 1227994-1407266-2392-182186 sayılı İBB Ulaşım Planlama Müdürlüğü yazısı.
f) 03.10.2019 tarih ve E.465/8877 sayılı Şile Belediyesi Plan ve Proje Müdürlüğü yazısı.
TEKLİF
İlgi (a) dilekçe ile Meşrutiyet Mahallesi, 0/54 parsel, 0/51 parselin bir kısmı ve tescil harici alana ilişkin 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliğine ilişkin alınan İlgi (b), (c), (d), (e) ve (f) Kurum görüşleri doğrultusunda gerekli değerlendirme yapılarak ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde karar alınmak üzere Belediye Meclisine havalesi talep edilmektedir.
MERİ PLANLARDAKİ DURUMU
Meşrutiyet Mahallesi, 0/54 parsel 21.06.2002 tasdik tarihli, 1/1000 ölçekli Meşrutiyet Köyü Uygulama İmar Planı'nda; kısmen "Konut Alanında", kısmen "Park Alanında", kısmen de "Yol Alanında" kalmaktadır. Şile ilçesi, Meşrutiyet Mahallesi, 0/51 parsel 21.06.2002 tasdik tarihli, 1/1000 ölçekli Meşrutiyet Köyü Uygulama İmar Planı'nda; kısmen "Park Alanında", kısmen "Yol Alanında" kalmaktadır.
MEVCUT DURUM
Meşrutiyet Mahallesi 0/54 parsel, 0/51 parselin bir kısmı ve söz konusu tescil harici alan Şile Merkez'in güneybatısında yer almaktadır. Taşınmazın kuzeyinde Şile Otoyolu, güneyinde orman alanları ve yakın çevresinde site içerisinde yer alan villa tipi konutlar ve boş araziler bulunmaktadır.
KAMU KURUM VE KURULUŞ GÖRÜŞLERİ
İlgi (b) İBB, Deprem Risk Yönetimi ve Kentsel İyileştirme Daire Başkanlığı, Deprem Zemin İnceleme Müdürlüğü Yazısında;
“Planlama alanı, Şile Belediyesi tarafından yaptırılan “1/1000 ölçekli İmar Planına Esas Jeolojik Jeoteknik Etüt Raporu” ekinde yer alan “Yerleşime Uygunluk Haritaları”nda; “YU1 (Yerleşime Uygun Alanlar)” lejantlı alan içerisinde yer almaktadır. Bu haritalara ait raporda “YU1” lejantlı alanlar için; “Üst Kretase yaşlı kireç taşlarımn doğrudan yüzeylediği alanlardır, buralarda 6 kata kadar yapı yapılabilir ” denilmektedir.
Sonuç olarak, yukarıda ve raporda belirtilen hususların planlama aşamasında göz önüne alınması, uygulama öncesinde "Zemin ve Temel Etüdü Uygulama Esasları" ve "Kazı Güvenliği ve Alınacak Önlemler" ile ilgili esaslara göre hazırlanması gereken zemin etüd çalışmaları ile geoteknik rapor sonucuna göre uygulama ve önlem projelerinin hazırlanarak tüm kazı, iksa vb. önlemlerinin alınması ve buna göre uygulamaya gidilmesi koşuluyla, söz konusu 1/1000 ölçekli U.İ.Plan tadilatı jeolojik bakımdan uygun görülmektedir.”
Denilmektedir.
İlgi (c) İBB, Yeşil Alan ve Tesisler Yapım Müdürlüğü Yazısında;
“Söz konusu plan tadilatı teklifinin dosyasında yapılan inceleme sonucu; 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Plam’nda yer alan “Yeşil Alan” miktarının 48 m2, Konut Alam”nın 35 m2 azaltıldığı buna karşılık “Yol Alanı” miktarının 83 m2 arttırıldığı ve toplamda donatı alanı miktarının da 35 m2 arttırıldığı görüldüğünden; yeşil alan miktarının korunması ve donatı alanlarının kamuya bedelsiz terk edilmesi şartıyla; hazırlanan yer değişikliği teklifi komisyonumuzca uygun görülmektedir.”
Denilmektedir.
İlgi (d) İBB, İSKİ Genel Müdürlüğü Yazısında;
“Yapılan incelemede, söz konusu teklif plan sahasının yüzeysel su kaynaklarımızın su toplama havzaları dışında kaldığı tespit edilmiştir. Taslak plan teklifinin ilgili belediye tarafından onaylanarak yürürlüğe girmesi halinde İdaremizce esas alınmasında sakınca bulunmamakta olup mezkûr alana ait mevcut altyapı tesislerimizi gösterir bilgiler yazımız ekinde gönderilmektedir. Yapılacak uygulama çalışmalarında, İdaremize ait ekte gönderilen her türlü mevcut tesislerimiz ile işsonu projesi tarafımıza ulaşmamış, İSKİ'de kaydı bulunmayan, belediyesince veya halk tarafından yapılmış altyapı tesislerine zarar verilmemelidir.”
Denilmektedir.
İlgi (e) İBB, Ulaşım Planlama Müdürlüğü Yazısında;
“Fonksiyon alanlarının otopark ihtiyacı, yürürlükteki Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Otopark Yönetmeliğinde belirlenen otopark miktarları doğrultusunda karşılanacaktır.” plan notunun eklenmesi hususlarının yerine getirilmesi koşuluyla bölgesel ulaşım sistemi açısından uygun bulunmuştur.”
Denilmektedir.
İlgi (f) Şile Belediyesi, Plan ve Proje Müdürlüğü Yazısında,
“Söz konusu 1/1000 ölçekli İmar Planı değişiklik teklifi hazırlanması için mülkiyetimizde bulunan parsele ilişkin 12.09.2019 tarih ve 39234781-302.03-493 sayılı Şile Belediye Başkanlığı Encümen Kararı ile Başkanlığımızca herhangi bir sakınca görülmemektedir.”
Denilmektedir.
DEĞERLENDİRME VE SONUÇ
İlgi (a) talep dilekçeye konu olan Şile İlçesi, Meşrutiyet Mahallesi, 0/54 parselden geçen 10 metrelik imar yolunun mevcutta bulunan yapının korunması amacıyla; 0/51 parsele kaydırılması ve 0/54 parselde bulunan yol ve Park Alanı kadar alanın parselin güneyinde bulunan Park Alanı’na eklendiği anlaşılmaktadır. Bu sebeple Meri 1/1000 Ölçekli plan kararlarına ve hükümlerine aykırılık teşkil etmediği şeklinde değerlendirilmektedir.
Şile İlçesi, Meşrutiyet Mahallesi, 0/54 parsel, 0/51 parselin bir kısmı ve tescil harici alana ilişkin 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifine İlişkin;
1. Plan Değişikliği Onama Sınırı Şile İlçesi Meşrutiyet Mahallesi F23d07d3c-F23d07d3d Pafta 54 Parsel Ve 51 Parselin Bir Kısmı Ve Tescil Harici Alandır.
2. Plan Değişikliği Onama Sınırı İçerisindeki Alan Kısmen Emsal:0,25 Konut Alanı, Kısmen Park Alanı, Kısmen Yol Alanıdır.
3. Plan Değişikliği Onama Sınırı İçerisindeki Konut Alanında Meri Plandaki İnşaat Alanı Hakları Geçerlidir.
4. İhdas Edilen Konut Alanı Kadar Eş Değer Alan Park Veya Yol Olarak Ayrılacaktır.
5. Kamu Eline Geçmesi Gereken Yerler Bedelsiz Terk Edilecektir.
6. Belirtilmeyen Hususlarda Meri Uygulama İmar Planı, Plan Notları Ve Meri İmar Yönetmeliği Hükümleri Geçerdir.
Şeklinde plan notlarının işlendiği görülmektedir.
SONUÇ:
İlgi (a) yazı ile iletilen Meşrutiyet Mahallesi, 0/54 parsel, 0/51 parselin bir kısmı ve tescil harici alana ilişkin 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifi yazımız ekinde olup Yürürlükteki yasalar ve yönetmelikler ile 3194 sayılı yasanın 8. Maddesine göre değerlendirilerek karar almak üzere Belediye Meclisine havalesi onayınıza arz olunur.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ
Şile İlçesi, Meşrutiyet Mahallesi, 0/54 parsel, 0/51 parselin bir kısmı ve tescil harici alana ilişkin 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği Teklifi incelenmiş olup; Plan ve Proje Müdürlüğünün teklif etmiş olduğu şekilde komisyonumuzca uygun görülmüştür.
Şile Belediye Meclisimizin onayına sunulur. 05/02/2020
KARAR: Yapılan görüşmeler sonuncunda raporunun olduğu gibi karar olarak kabulüne;
Şile Belediye Meclisinin 2020 yılı Şubat ayı toplantısının ikinci birleşiminde,
Oy birliğiyle karar verildi.